دهمین فراخوان انتخاب رساله‌های برتر الگو اسلامی پیشرفت منتشر شد

همزمان با برگزاری این کنفرانس با هدف تشویق دانشجویان تحصیلات تکمیلی به پرداختن به موضوع الگوی پیشرفت، از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های برتر مرتبط با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پس از داوری با اهدای جوایز نقدی قدردانی می شود.

بر این اساس از دانش‌آموختگان مقاطع مختلف کارشناسی ارشد، دکتری و معادل حوزوی که موضوع رساله و پایان‌نامه آن‌ها در زمینه پیشرفت بوده و تاریخ دفاع آن‌ها در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ بوده است، دعوت می شود با مراجعه به وبگاه اینترنتی http://olgou.ir در این فراخوان ثبت‌نام کنند.

نویسندگان رساله‌ها و پایان‌نامه‌هایی که در فرآیند داوری نهایی انتخاب می‌شوند، باید در روز برگزاری دهمین کنفرانس الگو، به مدت ۱۰ دقیقه اثر خود را به صورت وبینار ارائه کنند.

بر اساس اعلام دفتر ارتباطات مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، آخرین مهلت ارسال اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، ۳۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، تحقق الگوی اسلامی _ ایرانی پیشرفت مبتنی بر انعکاس آرمان ها و اهداف نظام با اتکا به پشتوانه های حقوقی و شرعی، تبیین کننده نگاهی سیستمی مشتمل بر تعیین اجزای مرتبط و ترسیم چگونگی ارتباط آنها، دارا بودن قابلیت تطبیق و دسترسی و بهره مندی از قابلیت پایداری و بقای تمدن اسلامی است.

این مقاله ابتدا به بازشناسی مفهوم و ماهیت الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت می پردازد؛ سپس مفاهیمی چون عرصه های پیشرفت، مفهوم توسعه اسلامی، نقاط افتراق و اشتراک پیشرفت و توسعه و اهمیت دستیابی به الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، الزامات، شاخصه ها و راهبردهای دستیابی به آن مورد بررسی قرار می گیرد. لذا در پرتو آرمان های اصیل انقلاب و همچنین امیدهای نهفته در سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران، طراحی الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت را می توان به مثابه سنگ زیرین هر تلاش عالمانه جهت رشد و تعالی همه جانبه کشور تلقی کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا