شرکتهای دانش بنیان ایرانی به کابل می روند

 دکتر سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق بر اساس وظایف خود از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در بازارهای صادراتی محصولات و خدمات دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

وی افزود: در ادامه فرآیند حمایت از شرکت‌ها برای ورود به این بازار، پیش‌بینی شده در چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان که از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ بهمن ماه سال جاری در شهر کابل برگزار می‌شود، چهار پاویون از شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های کشاورزی، پزشکی و سلامت، صنعت و معدن و فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل شود.

ملکی‌فر، افغانستان را بازار بالقوه محصولات تولیدی و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی عنوان کرد و گفت: هدف صندوق نوآوری و شکوفایی کمک به شرکت‌ها و بالفعل کردن ظرفیت‌های آنها است. بر این اساس علاوه بر حمایت از چهار پاویون، هیئت عالی‌رتبه‌ای از صندوق در ایام برگزاری نمایشگاه در کنار مشارکت‌کنندگان حضور دارند و برای توانمندسازی واحدها و جلب حمایت دولت افغانستان برای تسهیل مراودات فناورانه اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: حمایت صندوق نوآوری برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های معتبر خارجی در راستای توسعه بازار صادراتی و گسترش همکاری‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان بوده که با استقبال خوبی از جانب شرکت‌های دانش‌بنیان نیز همراه بوده به‌طوری که در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۳۳ درخواست برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی به ارزش بیش از ۳،۲ میلیارد تومان داشتیم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد نمایشگاه‌های بین‌المللی که در سال جاری مورد حمایت صندوق نوآوری قرار گرفته است، گفت: در سال جاری نیز تاکنون از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های جیتکس امارات، واردات چین و زیرساخت و انرژی افغانستان، در قالب برپایی پاویون دانش‌بنیان حمایت کرده‌ایم و برنامه حمایت از حضور شرکت‌های دانش‎بنیان در پاویون دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های اختصاصی ایران در افغانستان و روسیه، نمایشگاه بازرگانی بغداد و کردستان عراق نیز در دستور کار قرار دارد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا