خط تولید روغن‌های هوایی در کشور راه‌اندازی می‌شود

 مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، گفت: روغن‌های هوایی تولید ملی در بخش «هوانوردی عمومی» و «هوانوردی تجاری و جت» مورد استفاده قرار می‌گیرد که مجموعه فناور ما تولید ۱۴ محصول در این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در این میان، ۳ محصول راهبردی شرکت یعنی «روغن موتور جت با استاندارد MIL-PRF۲۳۶۹۹» و «روغن‌های هیدرولیک با استاندارد MIL-PRF۶۰۶» و «BMS۳-۱۱» قابل استفاده در همه هواپیماهای عملیاتی در بخش نظامی و غیر نظامی ایران فرموله شده و آماده تولید و تست میدانی است.

خواجه ادامه داد: این کار پیش از این با کمک و مشارکت شرکت نفت بهران انجام می‌شد، اما به دلیل تحریم شدن این شرکت در بازار جهانی و عدم توانایی تامین افزونه‌های لازم، این شرکت اقدام به تولید این روغن‌ها کرد. بر همین اساس هم خط تولید روغن‌های مصرفی مجموعه در صنعت هوایی به زودی راه‌اندازی می‌شود.

مجری طرح ادامه داد: خط تولید روغن‌های هوایی را با همراهی و حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری آغاز کردیم و امروز این محصول پاسخ‌گوی نیاز همه شرکت‌های فعال صنعت هوانوردی است و امیدواریم از ابتدای سال ۱۴۰۰، واردات این محصول به کشور کاملا منتفی شود.

خواجه با اشاره به اینکه این محصول امکان صادرات هم دارد، بیان کرد: در حال حاضر ۴ شرکت بزرگ در اروپا و آمریکا، نیاز کل دنیا را در این زمینه تامین می‌کنند که با راه‌اندازی خط تولید این محصول در این شرکت، ایران قادر به تولید این نوع روغن‌ها خواهد بود.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مدیر عامل این شرکت با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در این بخش از خروج سالی ۷ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد کرد، یادآور شد: قیمت تمام شده این محصول در ایران، ۶۰ درصد هزینه محصولات مشابه تولیدی است. مصرف این روغن‌ها هر سال ۶۰۰ هزار لیتر است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا