چطور به دبی سفر کنیم ؟

به گزارش سیناپرس، دبی  دارای جمعیتی بزرگ از مهاجرانی است که با جمعیت بومی امارات ترکیب شده و چهره ای جالب و نو از این شهر ارائه کرده اند. بسیاری از گردشگران دبی را با پاریس مقایسه می کنند، زیرا در این شهر نیز همه چیز باید در لوکس ترین و مجلل ترین حالت ممکن ارائه شود. علاوه بر موارد فوق به نظر می رسد نوع فرهنگ زندگی غربی در این شهر رشد زیادی داشته و به این ترتیب شاهد تلاقی و ترکیب دو فرهنگ مختلف در این شهر هستیم که هارمونی جالبی ایجاد کرده اند. در سفر به دبی مساجد زیبا، بازارهای سنتی، آسمان خراش ها و مراکز خرید و مال های بزرگ در انتظار شما بوده و می توانید حضوری فراموش نشدنی در این شهر داشته باشید.

آب و هوا

شهر دبی دارای آب و هوایی خشک و گرم بوده و تابستان هایی شرجی با دمای 42 درجه بالای صفر در طول روز و 28 درجه بالای صفر در ساعات شبانه است. در این شهر فصول پائیز و بهار نیز همچنان گرم بوده و تنها میزان رطوبت آن کمی کاهش پیدا می کند. به گزارش سیناپرس، در طول سفر به دبی به خاطر داشته باشید که هوای شهر در فصل زمستان خنک و خشک شده و بسیار مطبوع خواهد بود. در این فصل هوا در طول روز حدود 25 درجه بالای صفر بوده و در شبها حدود 10 درجه بالای صفر است. دبی شهری ساحلی محسوب می شود که دمای آب در فصل تابستان حدود 37 درجه و در زمستان حدود 20 تا 25 درجه است.  بیشترین میزان بارش در این شهر طی ماه های آذر  تا فروردین بوده و متوسط بارندگی در این شهر حدود 10 سانتیمتر است.  

بهترین زمان سفر به دبی

دبی با بیابان هایی بزرگی محاصره شده که امکان تفریحات مختلفی در آن فراهم بوده و ترکیب این صحرا و بافت شهری، چشم اندازی خاص و متمایز به این شهر بخشیده است که در سفر به دبی با آن مواجه خواهید شد. دبی پس زمینه ای جالب و ترکیبی دارد که از این شهر یک مقصد ایده آل برای سفر و کشف ناشناخته ها ایجاد کرده است. با وجود طبیعت شهری ، دبی دارای فرهنگ عربی و میراث غنی برجسته ای است.  

سفر به دبی در هر زمانی از سال می تواند تجربه ای متفاوت برای شما رقم بزند. البته با توجه به شرایط آب و هوائی در دبی و گرمای تابستان، این شهر در دوره زمانی فوق بسیار گرم و مرطوب بوده و می تواند برای افرادی که به گرما عادت ندارند، آزار دهنده باشد.

فصول پائیز و بهار، هوا در دبی گرم و معتدل بوده و بهترین زمان سفر به این شهر از نظر شرایط آب و هوائی، فصل زمستان است. البته در تمامی روزهای سال تفریحات و دیدنی ها فراوانی در این شهر وجود دارد که می تواند سفر به دبی را لذت بخش و فراموش نشدنی کند.  

طریقه رسیدن به شهر

اگر چه شما برای سفر به دبی از ایران گزینه های متعددی را در پیش خواهید داشت اما سفر هوائی بهترین نوع سفر و در دسترس ترین گزینه محسوب می شود.

سفر به دبی با هواپیما

اصلی ترین فرودگاه شهر دبی را می توان فرودگاه بین المللی دبی (Dubai International Airport) محسوب کرد که احتمالا در سفر به دبی، نخستین مقصد است. همچنین امکان دسترسی به دبی از طریق فرودگاه بین المللی شارجه (Sharjah International Airport) را نیز دارید.
 فرودگاه ابوظبی نیز در نزدیکی دبی قرار دارد که برخی از پروازها مسافران دبی را به این فرودگاه منتقل می کنند.
فرودگاه بین المللی المکتوم نیز دیگر گزینه پرواز هوائی به دبی محسوب می شود که در سفر به دبی می توانید از آن استفاده کنید.

فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه بین المللی دبی یک مرکز بزرگ ترانزیت هوائی در خاور میانه و جهان محسوب شده و مقر اصلی بزرگترین خطوط هوائی این کشور یعنی خطوط هوائی امارات به شمار می رود. البته دفتر اصلی شرکت فلای دبی (FlyDubai) که به ارائه پروازهای ارزان قیمت شهرت دارد نیز در این فرودگاه قرار گرفته است. فرودگاه بین المللی دبی دارای 4 ترمینال است که ترمینال شماره 1 آن به عنوان اصلی ترین ترمینال محسوب شده و بیشتر شرکت های هوائی اصلی و هواپیماهای غول پیکر از آن استفاده می کنند.

ترمینال 2 بیشتر برای پروازهای منطقه ای و شرکت های ارزان قیمت استفاده شده و ترمینال 3 نیز عمدتا به پروازهای شرکت هوائی امارات تعلق دارد. ترمینال 4 فرودگاه بین المللی دبی به نسبت جدید تر بوده و در سال 2010 تاسیس شده است. ترمینال های 1 و 3 به طور مستقیم به یکدیگر متصل بوده و برای تردد در بین آن ها نیازی به عبور از بخش گذرنامه وجود ندارد در حالی که ترمینال 2 در بخش انتهائی فرودگاه واقع شده و قدیمی تر است.
 ترمینال های 1 و 3 را می توان نمونه ای بسیار عالی از فرودگاه های مدرن محسوب کرد. برای ارتباط بین ترمینال های 1 و 3 ، اتوبوس های ویزه فرودگاهی هر 20 الی 30 دقیقه در حال تردد بوده و اتوبوسی بین ترمینال 2 و سایر ترمینال ها وجود نداشته و تنها گزینه برای تردد در این مسیر استفاده از تاکسی ها است.
در سفر به دبی به خاطر داشته باشید که  فرودگاه بین المللی دبی به دلیل وجود فروشگاه های دیوتی فری بسیار بزرگ و زیبا شهرت دارد البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که قیمت اجناس ارائه شده در این فروشگاه ها معمولا بیشتر از فروشگاه های سطح شهر است و تنها موردی که قیمت آن ارزان تر از شهر است، سیگار و محصولات دخانیات است.

دسترسی به شهر از فرودگاه بین المللی دبی

تاکسی

اصلی ترین گزینه دسترسی به شهر دبی از فرودگاه بین المللی این شهر، استفاده از تاکسی های فرودگاهی است. در سفر به دبی هنگام خروج از فرودگاه با تعداد زیادی تاکسی رو به رو خواهید شد که همگی به تاکسیمتر مجهز بوده و هزینه آن از 25 درهم آغاز شده و بر اساس مسافت طی شده افزایش پیدا می کند. این تاکسی ها در سمت چپ خروجی ترمینال 1 قرار دارند.

دسترسی به شهر از طریق سرویس حمل و نقل عمومی

ترمینال 1 و 3 دارای ایستگاه مترو هستند که با کمک ان می توانید به سمت مرکز شهر حرکت کرده و همچنین در این ترمینال ها اتوبوس های شهری نیز در بیرون از سالن دریافت چمدان ها در انتظار مسافران هستند.

مفیدترین خطوط اتوبوسرانی که شما را از فرودگاه بین المللی دبی به مرکز این شهر منتقل کرده و در سفر به بی می توانید از آن ها استفاده کنید، خطوط شماره 401 و 402 است که هزینه بلیط آن ها حدود 3 درهم بوده و شما را به ترتیب به ترمینال های اتوبوسرانی السبخه (Al Sabkha) و الغبیبه (Al Ghubaiba) منتقل می کند.

فرودگاه بین المللی المکتوم (Al Maktoum International Airport)

این فرودگاه بیشتر با عنوان مرکز جهانی دبی یا Dubai World Central شناخته شده و در سال 2013 میلادی افتتاح شد. دبی در نظر دارد این فرودگاه را به یکی از بزرگترین مراکز جهان تبدیل کند هر چند امروزه تنها تعداد محدودی پرواز از طریق این فرودگاه انجام می شود.

دسترسی به شهر از فرودگاه المکتوم

در حال حاضر امکانات متنوعی برای دسترسی به شهر دبی از این فرودگاه در دسترس نیست و اتوبوس های خط اف 55 (F55) در طول روز و اف 55 آ (F55a) در ساعات شبانه، مسافران را به شهر منتقل می کنند. البته دسترسی به دبی از طریق تاکسی نیز در این فرودگاه امکان پذیر است. سفر با اتوبوس از فرودگاه المکتوم به دبی حدود 43 دقیقه به طول انجامیده و مقصد نهائی این اتوبوس ها، ترمینال السطوه (Satwa) است.

فرودگاه بین المللی شارجه

این فرودگاه در بخش شارجه در نزدیکی شهر دبی قرار داشته و ممکن است در سفر به دبی از این فرودگاه که تنها 30 دقیقه با مقصد شما فاصله دارد، وارد کشور امارات متحده عربی شوید. فرودگاه شارجه در سال های گذشته با رشد بسیار زیادی رو به رو شده و تعداد پروازهای بین المللی آن افزایش زیادی پیدا کرده است. به خاطر داشته باشید معمولا و به طور خاص در ساعات نخستین صبح و غروب در مسیر شارجه – دبی احتمال وجود ترافیک بالا بوده و برای رسیدن به پروازهای خود این موضوع را در نظر داشته باشید. اصلی ترین شرکت هوائی فرودگاه شارجه، شرکت ایر عربیا است.

این فرودگاه به نسبت فرودگاه بین المللی دبی کوچک تر و ساده تر است و طرح هایی برای گسترش آن وجود دارد. هزینه دسترسی به شهر دبی از فرودگاه شارجه حدود 50 درهم بوده و اتوبوس های ویژه شرکت ایر عربیا نیز مسافران را از فرودگاه شارجه به  ایستگاه متروی الراشدیه (Rashidiya Metro Station) انتقال می دهد.

سفر به دبی با خودرو

تنها جاده بین المللی که شهر دبی را به سایر کشورهای جهان منتقل می کند، جاده عمان محسوب می شود. هزینه عوارض خروج خودرو از عمان به دبی حدود 3 هزار ریال عمان بوده و بهتر است پیش از ورود به دبی از داشتن بیمه نامه معتبر دبی برای وسیله نقیله خود اطمینان حاصل کنید زیرا در سفر به دبی با خودرو، داشتن بیمه نامه معتبر بسیار با اهمیت محسوب می شود. در صورت نداشتن بیمه نامه می توانید از باجه های ارائه بیمه خودرو در مرز دو کشور این بیمه ها را تهیه کنید. البته مسیرهای زمینی به سمت عربستان نیز وجود دارد که استفاده از آن ها به گردشگران ایرانی توصیه نمی شود.

سفر به دبی با اتوبوس

دولت امارات متحده عربی اقدام به راه اندازی سیستم های اتوبوسرانی مجهز و پیشرفته ای بین بخش های مختلف این کشور و شهر دبی کرده است. شرکت امارات اکسپرس Emirates Express مجری اصلی این اتوبوس ها بوده و دفاتر آن در تمامی ترمینال های اتوبوس رانی امارات وجود دارد. این مسیرها عبارتند از:
• ابوظبی به دبی و بالعکس: از ساعت 6 و 20 دقیقه صبح به بعد در فواصل 40 دقیقه یکبار اتوبوس هایی از هر دو شهر به سمت یکدیگر حرکت می کنند. ایستگاه این اتوبوس ها در دبی الغبیبه نام داشته و شما را به ترمینال اصلی ابوظبی منتقل می کند. این سفر دو ساعت به طول انجامیده و حدود 30 درهم هزینه دارد.
• شارجه به دبی و بالعکس:  همه روزه تعداد زیادی اتوبوس در مسیر شارجه و دبی در حال تردد بوده و مسافران را به ایستگاه های مختلف بین دو شهر منتقل می کنند. از جمله مهمترین این ایستگاه ها می توان به الکرامه، گولد سوق، میدان بن یاس، جبل علی و میدان الاتحاد اشاره کرد. هزینه بلیط این اتوبوس ها حدود 10 درهم است.
•العین به دبی و بالعکس: در طول روز هر یک ساعت یک اتوبوس در این مسیر و بالعکس حرکت می کند مقصد این اتوبوس ها ایستگاه اتوبوس الغبیبه است و این مسیر دو ساعته حدود 20 درهم هزینه دارد.
•فجیره به دبی و بالعکس: اتوبوس های فجیره از ایستگاه متروی رشیدیه حرکت کرده و مسیر بین دو شهر را بین 3 تا 4 ساعت طی می کنند.

سفر به دبی با کشتی

دبی یک بندر مهم و پر تردد در حوزه اقیانوس هند محسوب می شود. مسافرانی که قصد سفر دریایی به دبی را دارند بهتر است از قبل نسبت به رزرو کشتی اقدام و با کاپیتان کشتی هماهنگ کنند. در شهر دبی یک ترمینال دریایی بین المللی قرار دارد که کشتی های متعددی به آن وارد و از آن خارج می شوند.

از ایران نیز سرویس قایق های مسافری والفجر از بندر لنگه به سمت دبی حرکت کرده و پس از سفری شش ساعته به مقصد می رسند. بلیط های این مسیر  برای سفر اقتصادی و درجه یک ارائه می شود.

در قسمت بعدی این مطلب شما را با هتل های این شهر آشنا خواهیم کرد.

گزارش:احسان محمدحسینی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا