سیاه‌ترین روز در تاریخ رمزارزها رقم خورد

قیمت بیت کوین در گذشته نه چندان دور به بیش از ۴۰ هزار دلار رسید و ارزش بازار ارزهای دیجیتال را به بیش از ۱ تریلیون دلار رساند. با این وجود حالا شاهد اصلاح قیمت این رمزارز هستیم که بزرگترین سقوط روزانه آن را رقم زده است. به اعتقاد تحلیلگر «بانک آو آمریکا»، بیت کوین بزرگترین حباب اقتصادی تاریخ است.

مدیر ارشد سرمایه‌گذاری جهانی غول سرمایه‌گذاری «Guggenheim Partners» به نام «اسکات ماینرد» با شروع سقوط قیمت بیت کوین توییت کرد:

    «افزایش ارزش بیت کوین در آینده نزدیک ناپایدار خواهد بود و امکان عقب‌نشینی آن وجود دارد.»

پیش‌بینی ماینرد درست بود چرا که در مدت ۲۴ ساعت قیمت بیت کوین ۹۰۰۰ دلار سقوط کرد و به زیر ۳۲ هزار دلار رسید. در یک نقطه ارزش آن تنها در کمتر از ۲ ساعت، ۳۰۰۰ دلار کاهش داشت. همه این موارد باعث شد قیمت بیت کوین بزرگترین سقوط روزانه خود در تاریخ را تجربه کند.

در این میان مدیر ارشد بازاریابی «BitRiver» به نام «دیمیتری اوشاکوف» گفته:

    «سقوط قیمت بیت کوین برای افرادی که از سال ۲۰۱۷ روند قیمتی این ارز دیجیتال را دنبال کرده‌اند، عجیب به نظر نمی‌رسد.»

بیت کوین اواخر ۲۰۱۷ به بالاترین ارزش خود تا آن زمان دست پیدا کرد، اما پس از مدتی با کاهش شدید ارزش آن روبه‌رو شدیم. به گفته یکی از تحلیلگران بیت کوین در «کوانتوم اکونومیک» به نام «جیسون دین» چنین اصلاح قیمتی یک بخش سالم از بازار با رشد شدید محسوب می‌شود و امکان کشف قیمت جدید را برای معامله‌گران فراهم می‌کند. به باور دین زمانی که بازار مانند سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ احساسی می‌شود، این اصلاحات می‌توانند بزرگ و غیرقابل پیش‌بینی باشند.

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را به عدم اقدامات احساسی دعوت می‌کنند، تعدادی از افراد شروع به فروش بیت کوین خود کرده‌اند، البته برخی از آن‌ها توانسته‌اند در همین مدت کوتاه به سود برسند. بیت کوین اکنون با قیمتی نزدیک به ۳۶ هزار دلار معامله می‌شود و این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک دوباره سقف ۴۰ هزار دلار را بکشند.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا