پالر اطلاعات طرفداران ترامپ را فاش کرد

 پارلر یک شبکه اجتماعی که از آن برای برنامه ریزی حمله به کنگره آمریکا استفاده شده بود اکنون با چالش فاش شدن اطلاعات کاربرانش روبرو شده است. محققان امنیت سایبری قبل از آنکه این شبکه توسط گوگل، آمازون و اپل طرد شود، انبوهی از اطلاعات کاربران آن را جمع آوری کرده‌اند.

این اطلاعات شامل اطلاعات پروفایل کاربران، اطلاعات خصوصی کاربر و همچنین اطلاعات مربوط به مدیریت گروه‌های خاص در این شبکه اجتماعی است. یکی از کاربران توئیتر به نام donk_enby@ نخستین بار به افشای اطلاعات اشاره کرد. او ادعا می‌کند بیش از یک میلیون URL ویدئو، برخی محتوای حذف شده و خصوصی نیز جز اطلاعات فاش شده هستند.

این اطلاعات فایل‌های اصلی، پردازش نشده و خامی هستند که در پارلر آپلود شده‌اند. محققان امنیتی ادعا می‌کنند پست‌های جمع آوری شده به حساب‌های کاربری که آنها را منتشر کرده‌اند، مرتبط هستند و برخی از ویدئوها و تصاویر نیز حاوی اطلاعات تصویری و موقعیت مکانی هستند. در کنار این موارد برخی از اطلاعات فاش شده به کاربران تأیید شده پارلر تعلق دارند که با استفاده از هویت واقعی خود و آپلود تصاویر کارت‌های شناسایی رسمی دولتی مانند گواهینامه در این شبکه اجتماعی حضور داشته‌اند.

این اطلاعات ممکن است برای نیروهای پلیس کارآمد باشد زیرا بسیاری از افرادی که در حمله هفته گذشته شرکت کردند پست‌ها و ویدئوهایشان را حذف کرده‌اند. از سوی دیگر جمع آوری پست‌های حذف شده بدان معنا است که پارلر اطلاعات کاربران را پس از حذف ذخیره می کرده است.

پیش از این اعلام شده بود که اپل و آمازون پارلر را که یک شبکه اجتماعی محبوب طرفداران ترامپ است از اپ استور و وب استور حذف کرده اند زیرا به گفته آنها به خشونت دامن می‌زدند.

منبع:مهر 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا