برگزیت به کام خودروسازان آسیایی

 پیش از این عنوان شده بود که برگزیت در مجموع به ضرر خودروسازان بریتانیایی خواهد بود زیرا این خودروسازان دیگر قادر به رقابت برابر با رقبای اروپایی خود در قاره سبز نخواهند بود. به گزارش سیناپرس،به تازگی اما تحلیل های کارشناسان نشان می دهد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به نفع خودرو سازان آسیایی و به ویژه خودروسازان ژاپنی بود. در این میان برآوردها حاکی از سود گسترده نیسان از این قرارداد است.

به گفته یکی از مدیران ارشد حوزه خودروسازی انگلیس، شرکت زاپنی نیسان از معامله تجاری توافق شده بین انگلیس و اتحادیه اروپا  بسیار راضی است.

در همین رابطه و طی نامه ای که اواخر هفته گذشته برای مدیران فروشنده ارسال شد اندرو هومبرستون مدیر ارشد نیسان در بریتانیا عنوان كرد كه این معامله اقتصادی بین اروپا و انگلستان ما را قادر می سازد تا برای موفقیت های آینده عملیات جمعی خود در سراسر منطقه برنامه ریزی كنیم.

شرایط کارخانه نیسان در ساندرلند قبلاً ناپایدار توصیف شده بود و مدیران این شرکت ژاپنی نگران بودند در صورت عدم توافق اقتصادی برگزیت،  آینده این کارخانه که ۷ هزار نفر در آن  مشغول به کار بوده و اخیراً ۴۰۰ میلیون پوند برای ساخت نسل سوم نیسان قشقایی سرمایه گذاری کرده بود، با خطر رو به رو شود.

نیسان پیش از این جز گروه خودروسازانی بود که علی رغم اعمال قرنطینه در انگلستان و بسیاری از کشورهای اروپایی، روند تولیدات خودرو را متوقف نکرده بود.

طی این مدت نیسان یک نسخه جدید کراس اوور جوک (Juke) و یک هاچ بک دارای موتور الکتریکی لیف (Leaf) را طراحی کرده است. مدیران نیسان معتقدند با توجه به شرایط پیش آمده، آینده نیسان در اروپا بهتر شده و این برند ژاپنی همچنان به دنبال طرح نیسان نكست و استقرار آن در اروپا خواهد بود و هرگونه حدس و گمان مبنی بر توقف این طرح، بی اساس و نادرست است.

از جمله دیگر برنامه های نیسان در قاره اروپا می توان به توسعه طرح شاسی بلند جدید نیسان آریا اشاره کرد که دارای موتور الکتریکی بوده و جالب توجه است که علی رغم کاهش فروش سایر خودروسازان طی دوران کرونا، فروش خودروهای آسیایی و به طور خاص نیسان در این قاره با افزایش مواجه شده است.

مترجم: ناصر پورقدیمی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا