پرورش گیاهان خشکی‌زی در زیر آب ممکن شد ‌

 با توجه به افزایش روزافزون تقاضای جهانی برای غذا، محققان ایتالیایی در اقدامی بحث برانگیز موفق شدند تا گیاهان موجود در خشکی را در فضای زیر آب پرورش دهند.سرجیو گامبرینی و پسرش لوکا در مورد انگیزه شروع پروژه سه ساله «باغ نمو» که کار آن از سال 2012 آغاز شده، اظهار کردند: با توجه به اینکه مناطق شمالی کشور ایتالیا به علت کمبود زمین‌های مسطح برای کشاورزی مناسب نبوده و همچنین تقاضای جهانی برای غذا نیز رو به افزایش است، بررسی شرایط پرورش گیاهان خشکی‌زی در آب مورد توجه قرار گرفت.

در این شیوه با قراردادن کره‌های شیشه‌ای مملو از هوا در عمق شش تا 9 متری آب می‌توان شرایط و رطوبت مناسب برای رشد گیاهان را فراهم کرد.محققان در مورد ویژگی‌های مثبت این سیستم افزودند: با قرار دادن کره‌های شیشه‌ای در آب دمای هوای داخل توسط نور فیلترشده خورشید به 25 درجه می‌رسد. همچنین با تبخیر آب دریا رطوبت درون کره به 85 درصد می‌رسد.

پروژه پرورش گیاه در زیر آب از سال 2012 آغاز شده و قرار است تا تابستان دو سال آینده تحقیقات همچنان ادامه یابد.محققان برای بررسی پیوسته وضعیت گیاهان هرکدام از پنج کره موجود را به دوربین‌ها و حسگرهای مختلف مجهز کرده‌اند.به گزاش ایسنا ، طبق محاسبات انجام شده تاکنون هیچ تمایزی بین محصولات تولید شده با این روش با کشاورزی طبیعی وجود ندارد، اما گیاهان پرورش داده شده با این روش طعم و مزه بهتری دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا