۲۷۰ میلیارد تومان تقاضای جذب سرمایه برای توسعه محصولات نوآورانه

بغدادی در پانزدهمین رویداد دوشنبه های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی با موضوع جذب سرمایه در حوزه معدن افزود:  صندوق نوآوری و شکوفایی خدمات مختلفی شامل تسهیلات، ضمانت نامه، توانمندسازی برای ارایه به دانش بنیان ها در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: در ارایه خدمات در بخش تسهیلات انواع مختلفی از قبیل تسهیلات نمونه سازی، تسهیلات پیش از تولید، تسهیلات حین تولید، تامین سرمایه در گردش در نظر گرفته شده و ارایه می شود.

بغدادی ادامه داد: در بخش ضمانت نامه ها نیز در حال حاضر ضمانت نامه مشارکت در مناقصه ها، ضمانت نامه حسن انجام کار، ضمانت نامه پیش پرداخت در قراردادها از سوی صندوق برای دانش بنیان ها صادر می شود.

وی تصریح کرد: همچنین ارایه انواع خدمات سرمایه گذاری به صورت غیر مستقیم بر روی شرکت های دانش بنیان و نیز ارایه خدمات در قالب توانمندسازی شرکت ها از جمله  مشاوره، اخذ استاندارد در صندوق دیده شده است.

بغدادی گفت: برخی از شرکت ها توانایی رسیدن به دانش بنیانی را ندارند. بنابراین صندوق نوآوری و شکوفایی سعی کرد با استفاده از شیوه های مختلف به سایر بازیگران اکوسیستم نوآوری خدمات ارایه شود که در این مسیر صندوق های پژوهش و فناوری می تواند به عنوان عاملان کلیدی صندوق به سایر شرکت ها خدمات ارایه دهند.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری وشکوفایی گفت: همچنین صندوق سعی کرد با کمک شتاب دهنده های دانش بنیان نیز برای استارتاپ ها و هسته های فناور در داخل شتاب دهنده خدمات ارایه دهد.

بغدادی یادآور شد: در صندوق سعی شده منابع  در حوزه های مختلف که غیر دانش بنیان هستند قرار داده شود. با این هدف رویداد تبادل فناوری، رویداد دوشنبه های استارتاپی، ارایه لیزینگ و استصناع برای خرید صنایع بزرگ از مجموعه های دانش بنیان انجام شده است.

استصناع قراردادی است که به موجب آن یکی از طرفین قرارداد در مقابل مبلغی معین ساخت و تحویل کالا یا طرح مشخصی را در زمان معین نسبت به طرف دیگر بر عهده می گیرد. استصناع یکی از ابزارهای خدماتی صندوق به شرکت های دانش بنیان است.

 وی اظهار داشت: در حوزه های استارتاپی تلاش شده خدمات مناسبی به شرکت های استارتاپ یا تیم های استارتاپی به خصوص در مرحله جذب سرمایه ارایه شود. تاکنون در ۱۴ رویداد دوشنبه های استارتاپی بیش از ۹۰ تیم استارتاپی در این رویداد محصول خود را به سرمایه گذاران ارایه و حدود ۳ هزار نفر به صورت آنلاین این رویدادها را دنبال کردند. همچنین حدود ۲۷۰ میلیارد تومان تقاضا برای جذب سرمایه در این رویداد ها ارایه شده است.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری وشکوفایی یادآور شد: از این ۹۰ تیم تا کنون ۸ تیم توانستند جذب سرمایه داشته باشند و تعدادی نیز در حال انجام فرآیند هستند.

وی گفت: در رویدادهای دوشنبه های استارتاپی، نرخ عملکرد موفق در کمک به تیم های استارتاپی در جذب سرمایه های مورد نظر آنها نزدیک به ۱۰ درصد است.

برگزاری رویداد استارتاپی پیوند به زودی

بغدادی یادآور شد: تلاش کرده ایم این خدمات به اکوسیستم نوآوری محدود به رویداد دوشنبه های استارتاپی نباشد. به همین منظور تلاش شد تمام خدمات در تمام چرخه ورود یک استارتاپ از ابتدای ارایه ایده استارتاپی تا ورود به بازار سرمایه ای کشور ارایه شود.

وی تاکید کرد: به همین منظور در حال طرح ریزی برای برگزاری رویداد "پیوند" هستیم. در این رویداد به تیم های استارتاپی که محصول مارکتینگ ندارند و حتی تشکیل  تیم در آنها ایجاد نشده است، کمک می شود با ورود به شتاب دهنده ها از امکانات آنها بهره مند شوند و از عاملیت سرمایه گذاری با همکاری شتاب دهنده های دانش بنیان بر روی این استارتاپ ها استفاده کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا