جریمه کرونایی بیش از ۴.۷ میلیون خودرو طی ۵۰ روز اخیر

 سردار مهدی حاجیان در تشریح عملکرد پلیس در اجرای محدودیت‌های کرونایی در کشور که از ابتدای آذرماه کلید خورد گفت: طی ۵۰ روز ۴۰۹ هزار مامور در ۱۹۵۸ نقطه از کشور در اجرای این‌ طرح مشارکت داشتند.

وی با بیان‌ اینکه در این مدت تردد خودروها در کشور ۲۱ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل کاهش داشت، گفت: همچنین در این مدت از خروج یک میلیون و ۶۶۳ هزار خودرو جلوگیری شده و آنان‌به مبدا خود بازگشته‌اند.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه در روزهای نخست اجرای طرح ، رویکرد پلیس ایجابی و توجیه رانندگان بود، ادامه داد:  در این مدت  سه میلیون و ۳۰۰ هزار پیامک برای رانندگانی که طبق ردیابی ما مشخص شد از مبدا خودخارج شده‌اند، ارسال شده است.

وی تعداد خودروهای جریمه شده در اجرای طرح محدودیت تردد شبانه را دو میلیون و ۴۸ هزار و ۵۱۴ دستگاه برشمرد و همچنین گفت: دومیلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۱ خودرو در مناطق نارنجی و ۵۷۳ هزار و ۱۵۷ دستگاه خودرو نیز در مناطق قرمز جریمه شده‌اند.

سخنگوی ناجا در مورد اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا در حوزه اماکن وصنوف نیز گفت: در این ۵۰ روز از  یک میلیون و ۱۵۸ واحد صنفی بازدید شد که ۶۳۵ هزار تذکر و ۱۰۴ هزار صورتجلسه صادر شده و ۳۰ هزار و ۴۹۸ واحد متخلف نیز پلمب شدند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این پنجاه روز، نیروی انتظامی از زمان شیوع کرونا در صف اول اقدامات مختلف مقابله‌ای از برخورد با احتکار وتامین امنیت و اجرای محدودیت‌ها و … قرارداشته و اقدامات بسیاری را انجام داده است.

وی اضافه کرد: ۹ بیمارستان ناجا نیز در مقابله با کرونا اقدام به ارائه خدمات درمانی به بیش از هفت هزار نفر کرده‌اند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا