انعقاد تفاهم نامه بین پژوهشگاه ارتباطات و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

 این تفاهم نامه همچنین در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات وتحقیقات دانش بنیان، در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مدت 2 سال منعقد شده است.این تفاهم نامه با هدف شناسایی و سنجش استعدادها در حوزه کارآفرینی فاوا، تهیه محتوا و انتشار کتابهای مرتبط در حوزه کارآفرینی فاوا و زمینه سازی برای برگزاری دوره های آموزشی در حوزه کارآفرینی فاوا منعقد شده است.

زمینه سازی برای راه اندازی کسب و کارهای جدید در حوزه فاوا، ارتقای مهارت ها و شایستگی های کارآفرینی فردی و سازمانی در حوزه فاوا و ارائه خدمات مشاوره ای و پژوهشی در حوزه کارآفرینی فاوا بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران از دیگر اهداف این نفاهم نامه است.

با امضای این تفاهم نامه امکان طراحی و تهیه ابزارهای سنجش استعداد کارآفرینی و محتوای آموزش کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ویژه کارکنان و دانشجویان رشته های مرتبط با حوزه ICT و همکاری در اجرا و پیاده سازی ارزیابی ها و دوره های آموزشی کارآفرینی و برگزاری جشنواره های راه اندازی کسب و کار (Startup) در حوزه ICT میسر خواهد شد.

دکتر محمد خوانساری رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر کارآفرینی مبتنی بر فناوری و ابراز خرسندی از فعالیت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در لبه مرز بازار و فناوری، گفت: با توجه به پتانسیل طرفین و فضای مستعد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمنیه ایجاد اشتغال، امیدواریم فرصت های موجود را به عمل تبدیل کنیم. با انعقاد این تفاهم نامه به سمت ایجاد شغل و تولید ثروت عمومی در جامعه حرکت کنیم.

دکتر محمد رضا زالی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران نیز با اشاره به پتانسیل بالای کشور در حوزه ارتباطات ابراز امیدواری کرد که تنظیم این تفاهم نامه، زمینه مناسبی برای مطالعات کارآفرینی در حوزه ارتباطات و کسب و کارهای اینترنتی و الکترونیکی باشد به طوری که در آینده نزدیک شاهد توسعه این نوع کسب و کارها و در نتیجه بخش فزاینده ارتباطات در اشتغال زایی کشور باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا