سازمان گسترش‌ونوسازی صنایع به یاری دانش‌آموزان نیازمند می‌آید

 روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سید جواد حسینی در دیدار با محسن صالحی نیا معاون وزیر صمت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع که در محل سازمان گسترش و نوسازی صنایع برگزار شد، بابیان اینکه در زیست‌بوم کرونا همه ابعاد زندگی دچار تغییر شده است و آموزش هم از این امر مستثنی نیست، گفت: در این ایام مدارس فیزیکی تعطیل شد، اما آموزش تعطیل نشد و تلویزیون و شبکه شاد به کمک تعلیم‌وتربیت آمدند.

وی افزود: شبکه شاد بزرگ‌ترین پلتفرم آموزشی کشور است که بیش از ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار دانش‌آموز در این شبکه عضو هستند و از آموزش‌ها استفاده می‌کنند، اما ۳۰درصد دانش‌آموزان هیچ‌گونه وسیله ارتباطی برای اتصال به شبکه شاد ندارند و این امر موجب نابرابری دیجیتالی آموزشی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح هدایت باهدف گسترش عدالت آموزشی و تأمین تجهیزات ارتباطی هوشمند دانش‌آموزان نیازمند راه‌اندازی شده است و نیازمند مشارکت تمامی خیرین، دستگاه‌های اجرایی، نهادها و کارخانه‌ها است.

وی بابیان اینکه تاکنون علاوه بر خیرین، پتروشیمی‌ها، کمیته امداد و مرکز آمار نیز به مدد طرح هدایت آمده‌اند، اظهار داشت: امید است شرکت‌ها و کارخانه‌های زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز در این طرح خداپسندانه به یاری دانش‌آموزان نیازمند بیایند.

معاون وزیر صنعت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز در این نشست گفت: سازمان گسترش در راستای ایجاد و گسترش صنایع دانش‌محور و توسعه همه‌جانبه صنعتی کشور، توسعه کارآفرینی و تربیت مدیران کارآفرین در کلاس جهانی گام برمی‌دارد.

صالحی نیا افزود: در قالب انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان گسترش و نوسازی صنایع، شرکت‌ها و کارخانه‌های زیرمجموعه این سازمان به‌ویژه گروه صنعتی ایران‌خودرو، گروه خودروسازی سایپا، گروه‌های ماشین‌سازی و فولاد، به یاری دانش‌آموزان نیازمند در طرح هدایت خواهند آمد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا