گوگل ترندهای گردشگری 2020 را اعلام کرد

 البته که هوشمندتر شدن این موتور جستجو هم در وابستگی ما به آن بی‌تأثیر نیست. هرسال، گوگل بر اساس کلمات و عباراتی که کاربران جستجو می‌کنند، گزارش‌هایی را ارائه می‌دهد. این لیست شامل چندین بخش است. در یک بخش کلماتی را می‌بینیم که به طور کلی بیشترین میزان جستجو در جهان را داشتند. در بخش‌های دیگر اما، این نتایج بر اساس موضوع تفکیک شده‌اند. مثلا بیشترین فیلم‌ها، سریال‌ها، بازیگران، ورزشکاران و اخباری که جستجو شده‌اند.

طبیعتاً در سالی که گذشت، پرجستجوترین عبارت «کرونا» بوده است. بعد از آن کلمات «نتیجۀ انتخابات» و «کوبی برایانت» بیشترین میزان جستجو را در جهان داشته‌اند. منظور از نتیجۀ انتخابات، انتخابات آمریکا است و کوبی برایانت بازیکن بسکتبال آمریکایی است که اوایل سال همراه با دخترش در سانحۀ هوایی درگذشت.

در اینجا کلماتی را که در برخی از دسته‌بندی‌ها بیشترین میزان جستجو را داشتند به شما نشان می‌دهیم.

    اخبار : کرونا، نتیجه انتخابات و ایران
    بازیگران: تام هنکس، واکین فینیکس و آمیتاب باچان
    ورزشکاران: رایان نیومن (رانندۀ مسابقات ماشینسواری)، مایکل جردن (بازیکن سابق بسکتبال و تاجر) و تایسون فیوری (بازیکن بوکس)
    بازیها: میان ما (Among Us)، ساده‌لوحان: حذف نهایی (Fall Guys: Ultimate Knockout) و ولورنت (Valorent)
    فیلم‌ها: انگل، 1917 و پلنگ سیاه

بیشترین جستجوها در صنعت گردشگری و سفر

در همه‌گیری ویروس کرونا، گردشگری یکی از صنعت‌هایی بود که به شدت آسیب دید. همان ابتدای سال 2020 بود که عملا تمام کشورهای دنیا مرزهای خود را بستند و سفرهای بین‌المللی به شدت محدود شد. در بسیاری از کشورها، برای مدتی طولانی حتّی امکان سفرهای داخلی هم وجود نداشت. تنها بعد از کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر بود که اجازۀ سفرهای داخلی داده شد.

سفرهای بین‌المللی هم فقط برای موارد خاص ممکن بود و مسافران ملزم به رعایت شرایطی بودند که سفر را طولانی و پرهزینه می‌کرد. حتی بعد از آنکه اجازه سفرهای داخلی در برخی از کشورها داده شد، خطر ابتلا به بیماری و شرایط سخت، بسیاری را از سفر کردن منصرف کرد.

در نتیجه، سفر کردن مدت‌ها از زندگی ما حذف شد و در این دوران ناچار به دنیای جهانی وب پناه بردیم. در این دوران سوالاتی که مرتبط با از سرگرفتن سفر و رفع محدودیت‌ها بود جزو پرجستجوترین عبارت گوگل شدند. مردم کشورهای مختلف، زمان باز شدن مرزهای کشورهای مقصدشان را جستجو کردند و می‌خواستند بدانند شرایط سفر به این مقاصد چیست. اما پرجستجوتر از همه این‌ها، جستجوهای مرتبط با سفرهای مجازی بود. عبارت «سفر مجازی» که با نام مقاصد مختلف ترکیب شده بود، یکی از ترندهای گردشگری در سال 2020 بود؛ عباراتی مانند سفر مجازی به ایتالیا یا سفر مجازی به موزه لوور به شدت محبوب شدند.

از طرف دیگر، مقاصدی هستند که کاربران بیشتر از همه نسبت به آنها علاقه نشان داده‌اند. مقاصدی که احتمالا بعد از پایان محدودیت‌ها به آن سفر می‌کنند. در صدر این لیست کشور ایتالیا قرار دارد. سفر به ایتالیا بیشترین میزان جستجو را میان کشورهای جهان داشته است. در رتبۀ دوم مالدیو و در رتبۀ سوم مکزیک قرار دارند. امکان سفر به این دو کشور به شکل محدود و به شرط منفی بودن آزمایش کرونا، وجود دارد. کشورهای بعدی در لیستِ پرجستجوترین مقاصد سال به ترتیب عبارتند از: تایلند، اسپانیا، کانادا، یونان، ترکیه، ژاپن و استرالیا.

اما این آمار چه فایده‌ای دارد؟ آمارهای این چنینی به صاحبین مشاغل در زمینه‌های مختلف کمک می‌کنند تا با سلیقه و نیاز مخاطبان آشنا شوند. فعّالان گردشگری از این طریق می‌توانند بازارهای مختلف را تحلیل کنند و برای سفرهای جذاب‌تر برنامه‌ریزی کنند. از طرف دیگر، کاربران از این طریق می‌توانند مقاصد را بهتر بشناسند و برنامه‌ریزی کاربردی‌تری برای سفرشان داشته باشند. ممکن است شما از میان عباراتی که دیگران جستجو کردند، مقصدی را پیدا کنید که بهترین سفر زندگیتان را رقم بزند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا