تقویت ماهیچه دوچرخه سواران با شلوارک هوشمند

به گزارش سیناپرس به نقل از دیلی میل، در حالی که پیش از این از فناوری برای بالا بردن تجهیزات دوچرخه استفاده می شد، شلوارک های دوچرخه سواران از این فناوری ها عقب مانده بودند و تنها از مواد بهتری برای بهبود کیفیت جنس آنها استفاده شده بود.

اما حالا یک استارتاپ انگلیسی به نام Impulse یک جفت شلوارک ابداع کرده است که در آن از حسگرهای الکتریکی و هوش مصنوعی استفاده شده تا عضلات دوچرخه سوار را حین حرکت با دوچرخه تحریک می کند. این شرکت در نظر دارد این فناوری در دیگر ورزشکاران رشته های دیگر ورزشی مانند دونده ها و ژیمناستیک کارها هم به کار برد.

طراحی این شلوارک را یکی از دانشجویان مقطع دکتری علوم اعصاب دانشگاه سوت همپتون انجام داده که از طریق آن، جریانی الکتریکی به عضلات همسترینگ و دوقلوی پای دوچرخه سوار وارد شده و عملکرد رکاب زدن در آنها تقویت می شود.

انتقال این جریان الکتریکی از طریق مجموعه ای از حسگرها اتفاق می افتد که به طور مداوم فعالیت ماهیچه های دوچرخه سوار را تحت کنترل دارند. سپس اطلاعات به یک ابزار هوش مصنوعی تعبیه شده در شلوارک فرستاده می شود که میزان تحریک موردنیاز عضله را برای بهبود عملکرد محاسبه می کند.

به گزارش سیناپرس، براساس این اطلاعات محاسبه شده با هوش مصنوعی، تکانه های الکتریکی از طریق شبکه ای از سیم ها که در بافت پارچه شلوارک تعبیه شده، به عضلات دوچرخه سوار فرستاده می شود. ارتباطات میان نورون های حرکتی و بافت ماهیچه این امکان را فراهم می کند که نورون حرکتی سیگنالی را به بافت ماهیچه منتقل کرده و باعث انقباض و تقویت ماهیچه ها می شود.

تکانه های الکتریکی که در این شلوارک جریان می یابند، این ارتباط را دور می زنند و به جای استفاده از جریان های الکتریکی برای تقویت عضله، به طور مستقیم و بدون وابستگی به مغز، این سیگنال ها را ارسال می کند. به طور طبیعی ما توانایی محدودی در کنترل عضلات بدن خودمان داریم.به گزارش سیناپرس،اما اگر بتوانیم ماهیچه ها را به طور مستقیم با جریان الکتریسیته تحریک کنیم، می توان با دقت بالایی ماهیچه ها را منقبض و تحریک کنیم.
این تحریک الکتریکی که از طریق شلوارک به ماهیچه ها وارد می شود مانند احساس سوزن سوزن شدن ناشی از یک دستگاه شوک است و اذیت کننده نیست. شاید استفاده از این شلوارک برای اولین بار کمی حس عجیبی داشته باشد اما دوچرخه سوار خیلی سریع به آن عادت می کند.

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا