ایمپلنتی که با اضافه وزن مبارزه می کند

بیشتر اوقات به افراد مبتلا به اضافه وزن مفرط توصیه می‌شود برای کاهش وزن جراحی بای پس معده انجام دهند. اما این روش فرایندی تهاجمی است. در همین راستا محققان یک ایمپلنت آزمایشی جدید ابداع کرده‌اند که نتایج استفاده از آن با جراحی بای پس معده مشابه است.

این ایمپلنت در دانشگاه «ای اند ام تگزاس» توسعه یافته و در حقیقت دستگاهی شبیه پارو به طول یک سانتیمتر است. لبه این دستگاه انعطاف پذیر و دارای میکرو ال ای دی است. همچنین یک آنتن سیم پیچ و میکرو تراشه مخصوص در قسمت اصلی آن وجود دارد.

دستگاه با کمک چنین تجهیزاتی می‌تواند امواج رادیویی دریافت کند که در مرحله بعد به جریان الکتریکی برای روشن کردن ال ای دی‌ها تبدیل می‌شوند.

این ایمپلنت طی عمل جراحی در معده فرد و با توجه به انتهای اعصاب واگ نصب می‌شود. این اعصاب به مغز کمک می‌کنند تا با اعضای مختلف بدن از جمله معده ارتباط برقرار کند.

هنگامیکه یک فرستنده خارجی سیگنال رادیویی با فرکانسی متناسب را ارسال می‌کند، ایمپلنت مذکور امواج رادیویی را دریافت می‌کند و در نتیجه ال ای دی‌های آن روشن می‌شود. این چراغ‌ها انتهای اعصاب را تحریک می‌کنند و سیگنالی به مغز ارسال می‌کنند که احساس سیری را در فرد به وجود می‌آورد. در نتیجه کاربر احساس گرسنگی نمی‌کند و کمتر غذا می‌خورد.

از آنجا که این دستگاه نیروی مورد نیاز خود را از طریق یک منبع خارجی تأمین می‌کند، کوچک‌تر است و بنابراین راحت تر می‌توان آن را در بدن قرار دارد.

محققان دانشگاه تگزاس تاکنون این ایمپلنت را به طور موفقیت آمیز روی موش‌ها آزمایش کرده‌اند. کل فرایند آزمایش و تحقیق اکنون در ژورنال «نیچر کامونیکیشنز» منتشر شده است.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا