برترین خودروهای الکتریکی جهان را بشناسید

بسیاری از کشورهای جهان در تلاش هستند تا خودروهای الکتریکی را جایگزین خودروهای معمول مبتنی برسوخت های فسیلی کنند. در انگلستان هر خودروسازی که به تولید اتومبیل می پردازد برای فروش خودروهای جدید خود پس از سال 2030 فقط باید به تولید خودروهای الکتریکی فکر کند. به گزارش سیناپرس، به این معنا که خودروهای غیر الکتریکی در این کشور مجوز فروش دریافت نخواهند کرد. البته گفتنی است که برخی از شرکت های خودروسازی همچون استون مارتین قصد دارند خط تولید موتورهای احتراق داخلی خود را برای مدت زمان طولانی تری حفظ کنند.

یک دهه پیش ممنوعیت استفاده از بنزین برای خودروها غیرقابل تصور بود اما در حال حاضر با تولید هر چه بیشتر خودروهای الکتریکی در بین برندهای خودروسازی بزرگ، این برنامه در بیشتر کشورهای جهان محقق می شود. در این گزارش به معرفی برترین خودروهای الکتریکی جهان طی سال های گذشته می پردازیم:

لوتوس اویژا  Lotus Evija (۲۰۲۱)

شرکت خودروسازی لوتوس امیدوار است که با خودروی Evija در بخش خودروهای الکتریکی همه توجه ها را به خود جلب کند. این خودرو اولین مدل مجهز به باتری خاصی از این شرکت است که دارای قدرت ۱۹۲۳ اسب بخار بوده و این نیروس شگفت انگیز می تواند  آن را به یکی از قدرتمندترین خودروهای کره زمین تبدیل کند. به گزارش سیناپرس، خودروی جدید لوتوس صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را کمتر از سه ثانیه طی می کند. هدف لوتوس دستیابی به رانندگی در مسافتی حدود ۴۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ است. طراحی جدید این برند خودروسازی در مدل های کوچک تر و مقرون به صرفه تر در طول دهه ۲۰۲۰ به بازار روانه خواهد شد.

 فولکس واگن ID.3 (۲۰۲۰)

این مدل جدید فولکس واگن از این جهت قابل توجه است که به عنوان جایگزینی برای خودروی الکتریکی گلف، جایگزینی برای یکی از پرفروش ترین خودروهای جهان بود. با اینکه این خودرو سنگین تر و گران تر از نمونه پیشین بوده و از طراحی برون گرایانه بیشتری برخوردار است، محبوبیتش به اندازه گلف ارزیابی شده است. این خودروی جدید فولکس واگن نیز مانند مدل های پیشین خود، مجهز به سیستم دیفرانسیل عقب است. مدل هایی مانند ID.3 می توانند به ادغام خودروهای الکتریکی در جریان اصلی کمک کنند. این خودرو همچنین توانسته است استاندارد چهار ستاره کیفیت را دریافت کند.

پورشه تایکان (۲۰۱۹)

اولین اتومبیل الکتریکی سری پورشه ، نخستین رقیب جدی تسلا مدل S محسوب می شد. این خودروساز آلمانی در درجه اول با خوروهایی با صدای بلند و اکتان بالا مانند ۹۱۱ و کاین شناخته می شود. جالب توجه است که این خودرو توانست استاندارد کیفیت پنج ستاره را به دست آورد. پورشه تایکان در انواع مختلفی وارد بازار شده است که از ان جمله می توان به تایکان با مدل پایه پورشه تایکان دارای قدرت ۴۰۲ اسب بخار تا پورشه تایکان تربو S با ۷۵۱ اسب بخار اشاره کرد. پورشه همچنین یک سیستم الکتریکی ابتکاری ۸۰۰ ولت تولید کرد که به طور قابل توجهی زمان شارژ باتری را کاهش می دهد.

جگوار- I-Pace (۲۰۱۸)

موتور الکتریکی کوچک جگوار- I-Pace با موتور چهار، شش یا هشت سیلندر قابل مقایسه است. این خودرو اولین سری خودروهای الکتریکی جگوار در سال ۲۰۱۸ بوده که در آن بهترین امکانات الکتریکی را ارائه می کند. به گزارش سیناپرس، طراحی این خودرو با پیش آمدگی کوتاه غیرمعمول و فاصله دو محور طولانی مشخص می شود که فضای سخاوتمندانه ای را در کابین ایجاد می کند. در ابتدا در سال ۲۰۱۸ میلادی این خودروی الکتریکی با یک بار شارژ موفق به طی مسافت ۳۷۶ کیلومتر شده که این رقم در سال ۲۰۱۹ به ۳۹۵ کیلومتر ارتقا پیدا کرد. جگوار- I-Pace استاندارد چهار و نیم ستاره کیفیت را دریافت کرد.

 تسلا مدل ۳ (۲۰۱۷)

جالب توجه است که نمونه نخست تسلا مدل ۳ در ابتدا با مشکلات کیفیتی روبه رو بود اما زمانی که در سال ۲۰۱۷ تولید آن آغاز شده و در دسترس مشتریان قرار گرفته از استقبال مناسبی برخوردار شد. به گزارش سیناپرس، با این حال، این شرکت مستقر در کالیفرنیا در برابر مشکلات استقامت کرده و کوچکترین سالن خود را به پرفروش ترین اتومبیل الکتریکی در سطح جهانی تبدیل کرد. تسلا مدل ۳ خودروی الکتریکی ارزان قیمت و جمع و جوری به حساب می آید که عملکرد و فناوری آن باعث شد تا این خودرو همچنان در سال ۲۰۲۰ نیز به فروش برسد.

گزارش: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا