ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان شد

چندی پیش خبری منتشر شد که ثروت ایلان ماسک از میزان دارای مارک زاکربرگ نیز عبور کرده و بنیانگذار دو شرکت موفق تسلا و اسپیس ایکس توانسته سومین فرد ثروتمند دنیا شود. رسانه خبری Engadet این‌بار گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد موفقیت ایلان ماسک همچنان ادامه دارد و توانسته از جف بیزوس پیشی بگیرد.

جف بیزوس، مدیرعامل و بنیانگذار خرده‌فروشی آنلاین آمازون تا پیش از این ثروتمندترین فرد دنیا محسوب می‌شد؛ اما اخباری منتشر شده که ایلان ماسک با رسیدن به میزان دارای ۱۸۵ میلیارد دلار توانسته از میزان دارایی جف بیزوس (۱۸۴ میلیارد دلار) لقب ثروتمندترین فرد دنیا را تصاحب کند.

مدیرعامل آمازون از سال ۲۰۱۷ تاکنون به‌عنوان ثروتمندترین فرد دنیا شناخته می‌شد؛ اما به نظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده تا جایگاه دومی را برگزیده و مقام اول را به ایلان ماسک بدهد. جالب است بدانید در کمتر از یک‌سال گذشته ثروت ایلان ماسک از ۲۷ میلیارد دلار به رقم خیره‌کننده ۱۸۵ میلیارد دلار رسید. درواقع ایلان ماسک در اوایل سال ۲۰۲۰ حتی در فهرست ۵۰ فرد ثروتمند جهان جایگاهی نداشت.

بااین‌حال، شرایط پیش‌آمده پس از شیوع بیماری کرونا گویا نه‌تنها برای ایلان ماسک چالشی به همراه نداشته است؛ بلکه توانسته شرایطی برای پیشرفت صاحب شرکت تسلا و اسپیس ایکس فراهم سازد. باید در نظر داشت که افزایش میزان ثروت ایلان ماسک نسبت به جف بیزوس به‌معنی برتری تسلا یا اسپیس ایکس نسبت به آمازون نیست.

درواقع ارزش شرکت تسلا در حال حاضر ۷۶۰ میلیارد دلار و ارزش آمازون نیز نزدیک به ۱/۶ تریلیون دلار (۱،۶۰۰ میلیارد دلار) برآورد می‌شود. باید دید آیا ایلان ماسک روند پیشرفت خود را همچنان ادامه خواهد داد یا خیر. در هر حال، تحلیلگران نسبت به افزایش میزان ارزش دو شرکت تسلا و اسپیس ایکس در آینده امیدوار هستند و انتظار می‌رود میزان ثروت ایلان ماسک در آینده نیز افزایش یابد.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا