سهم 60 درصدی بدون علامت ها در انتقال کرونا

به گزارش سیناپرس، طبق یافته های یک تحقیق جدید که بر اساس مدل سازی و توسط محققانی از ایالات متحده آمریکا انجام شده است، بیش از نیمی از کل انتقال بیماری کووید-19 توسط افرادی انجام می شود که به هیچ وجه علائم این بیماری را نشان نمی دهند.

مدل ریاضی مورد استفاده در این تحقیق، نشان می دهد که 59 درصد از کل انتقال در این بیماری از طریق افراد بدون علامت انجام می شود که 35 درصد آن، مربوط به افرادی است که بعداً علائمی در آن ها بروز می کند و 24 درصد نیز هرگز علائمی را نشان نمی دهند.

این یافته ها حاکی از آن هستند که تکیه کردن بر شناسایی و کنترل افراد علامت دار مبتلا به کووید-19 نمی تواند به تنهایی به کنترل این بیماری عجیب منجر شود.
ویروس سندرم شدید تنفسی حاد کرونا یا SARS-CoV-2، علت بیماری کووید-19 است که به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. کنترل بهینه این بیماری بستگی زیادی به هدایت صحیح منابع و رساندن دقیق پیام های بهداشتی به جامعه دارد.

مدل تحلیلی ارائه شده در این تحقیق که کمک زیادی به تصمیم گیری افراد متخصص می نماید، میزان نسبی انتقال را از افراد بدون علامت در طیف وسیعی از سناریوها ارزیابی می کند و دوره های عفونی متناسب با تخمین های مناسبی معرفی می نماید.

یافته های به دست آمده از این مدل حاکی از آن هستند که اقداماتی مانند استفاده از ماسک، بهداشت دست، رعایت فاصله اجتماعی و آزمایش استراتژیک افرادی که بیمار نیستند، موضوعاتی اساسی برای کاهش سرعت انتشار کرونا خواهند بود و چنین اقداماتی تا زمانی که واکسن های ایمن و مؤثر، در دسترس عموم برای استفاده گسترده قرار گیرند، امری الزامی است. به گزارش سیناپرس، این یافته ها را نشریه معتبر JAMA منتشر کرده است.

 نویسنده: محمدرضا دلفیه

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا