اختلال ژنتیکی، پیش شرط ابتلا به اوتیسم

به گزارش سیناپرس به نقل از healthline، محققان دانشگاه کاردیف انگلیس معتقدند که برخی اختلالات ژنتیکی با بیماری اوتیسم در ارتباط اند و شانس ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند. این کشف به متخصصان هشدار می دهد که در بدو تولد نوزادان، در صورت مشاهده اختلالت ژنتیکی در آنها، بررسی های کافی را برای شناسایی احتمالی اوتیسم در آنها انجام دهند.

کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم در مراحل اولیه و تشخیص زودهنگام آن اهمیت بسیاری دارد و می توان سریع تر مراحل درمانی را برای آنها آغاز کرد.

طبق آخرین داده های ارائه شده از سوی شبکه کنترل اوتیسم و معلولیت های رشدی مرکزی پیشگیری و کنترل بیماری ها، شیوع اختلال اوتیسم در کودکان بالاست و طبق آمار، به ازای هر هزار کودک، 5/18 کودک و به عبارتی از هر 54 کودک، یک کودک به اوتیسم مبتلا می شود.
به گزارش سیناپرس،محققان در مطالعه ای بین المللی 547 فرد مبتلا به 1 تا 4 اختلال ژنتیکی را که در معرض خطر ابتلا به اوتیسم بودند، مورد بررسی قرار دادند. آنها داده هایی را از 8 مرکز جداگانه کلینیک تحقیقاتی جمع آوری کردند که همه آنها از روش تشخیصی اوتیسم و تست IQ برای برری شرکت کنندگان استفاده کرده بودند.
به گزارش سیناپرس، یافته ها حکایت از آن دارد که احتمال شیوع بالای اوتیسم در افرادی که 4 اختلال ژنتیکی دارند، بین 23 تا 58 درصد است. به گفته محققان، بیش از 50 درصد مبتلایان به اوتیسم تا زمان افزایش میزان علائم این بیماری، معیار کاملی برای تشخیص توسط محققان ندارند.

اوتیسم نوعی اختلال رشدی است که باعث بروز اختلالات اجتماعی، ارتباطی و رفتاری در مبتلایان می شود. کودکان مبتلا به اوتیسم غالبا به دلیل نقص در برقراری روابط اجتماعی، ارتباط چشمی با دیگران برقرار نمی کنند، ترجیح می دهند به تنهایی بازی کنند و به سختی دوست پیدا می کنند. این قبیل کودکان معمولا حرکاتی تکراری مانند تکان دادن سر، دست ها یا تکرار زبانی زیادی دارند.

مترجم:ندا جوادهراتی