بومی سازی ۱۵ واکسن دامی تا پایان دولت یازدهم

 سورنا ستاری در چهلمین برنامه افتتاح جشن تولید، بهره برداری از سه طرح کلان ملی و ۲ کارخانه نوآوری که با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر روحانی رییس جمهوری همراه بود، در سخنانی با بیان اینکه، بودجه کشور متشکل از سه بخش آموزش، بهداشت و دفاع است افزود: ما در حوزه آموزش چه آموزش و پرورش و چه آموزش عالی هزینه فراوانی می کنیم که بایستی بازخورد آن در اقتصاد دیده شود، اگر این اتفاق نمی افتد به طور حتم یک جای کار مسئله دارد.

وی هدف از آموزش را فراهم سازی اقتصادی بهتر برای زندگی روزمره مردم دانست و گفت: اتفاقی که معاونت علمی سعی کرده است در سالهای اخیر رقم بزند، تغییر فرهنگ در تمام دستگاه ها بوده است.

ستاری با بیان اینکه، معاونت علمی با همراهی وزارت جهاد کشاورزی یک برنامه مفصل را برای امنیت غذایی شروع کرده است، گفت: این همکاری شامل تامین تمام نهاده های کشاورزی، مواد وارداتی شامل بذر، کود و سم و همچنین دارو و واکسن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی شرکت های خصوصی در حوزه تولید واکسن آبزیان ورود کرده اند، گفت: این باعث شده است که تحول جدی در این زمینه رخ دهد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تصریح اینکه، سالانه بیش از  ۲۰۰ میلیون یور واردات واکسن دامی به کشور را شاهد هستیم، اعلام کرد:هم اکنون پنج واکسن در کشور به تولید انبوده رسیده است و تا پایان دولت یازدهم ۱۵ واکسن را تحویل خواهیم داد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا