ردیاب راداری آپنه خواب

به گزارش سیناپرس به نقل از theverge، آپنه خواب یا وقفه های تنفسی در خواب به حالتی اطلاق می شود که فرد در طول خواب دچار توقف در اکسیژن رسانی و تنفس می شود که همین امر می تواند تبعات جدی برای سلامت فرد داشته باشد. محققان تاکنون تلاش کرده اند با روش های مختلفی مانع از بروز این مشکل شوند و به تازگی هم کمپانی آمازون دست به کار شده و مشغول ساخت دستگاه مخصوصی است که با کمک رادار، این وقفه های تنفسی را شناسایی می کند.
این دستگاه که ابعادی به اندازه کف دست دارد، به گونه ای طراحی شده که روی میز کنار تخت قرار می گیرد و از راداری با امواج میلی متری در آن استفاده می شود که تنفس شما را کنترل کرده و از اختلالات تنفسی مرتبط با وقفه تنفسی یا آپنه خواب جلوگیری می کند.

ایده استفاده از رادار برای کنترل خواب مسئله جدیدی نیست و در سال 2014 نیز کمپانی نینتندو یک دستگاه غیرهوشمند را معرفی کرد که می توانست با استفاده از امواج رادیویی آپنه خواب را ردیابی کند. به گزارش سیناپرس ؛ اما کم تر از دو سال بعد کمپانی مدتی بعد اعلام کرد که این دستگاه خیلی قابل اعتماد نیست. ماه گذشته هم کمپانی  OnePlus تلفن مفهومی جدیدی معرفی کرد که از رادار mmWave برای کنترل تنفس حین خواب استفاده می کرد.
در این میان، پروژه آمازون، محصول تلاش گروه داخلی محققان این شرکت بزرگ است که از سال ها قبل روی آن کار می کردند. این دستگاه شباهت زیادی به یک پد 6 ضلعی ایستاده متصل به یک پایه سیمی فلزی دارد. در این دستگاه از یادگیری ماشینی به عنوان یکی از قابلیت های هوش مصنوعی استفاده شده است و این فناوری قادر به تشخیص اختلالات خواب پون آپنه خواب است.

به گزارش سیناپرس، این آخرین فناوری آمازون در زمینه فناوری های سلامت است که قرار است به زودی روانه بازار شود. آخرین محصول سلامت این کمپانی که سال گذشته عرضه شد، ردیاب سلامت تناسب اندام Halo بود که به عنوان یک دستگاه پوشیدنی هوشمند 99/99 دلار قیمت داشت.
این دستگاه وضعیت بدنی و صدای کاربر را اسکن می کرد و طوری طراحی شده بود که به بهبود کیفیت سلامت او کمک می کرد. آمازون تأکید کرده که Halo یک دستگاه پزشکی نیست.

مترجم:پروانه غفاری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا