راه اندازی دفتر گمرک در پارک علم و فناوری البرز

وی اعلام کرد: برنامه ما این است که صادرات محصولات دانش بنیان و فناور این پارک با همکاری گمرک و راه اندازی نخستین دفتر گمرک تخصصی در پارک  به ۵۰ برابر کنونی افزایش یابد.
 نشست شورای هماهنگی مدیران استانی، دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان البرز با حضور نمایندگان و مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی از جمله آقایان مهندس ابوالفضل فلاح مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز و رئیس شورای هماهنگی ، مهندس محمدی مدیرکل امور مالیاتی ، احمد ملکی راد دبیر کمیسیون هماهنگی بانک ها، دکترعلیرضا نصرت فر مدیر بورس منطقه ای استان، علی پور اداره اموال تملیکی استان ، محمد باقر طبیعی نژاد معاون مدیرعامل بیمه ایران، عباس صندری معاون مدیرکل گمرات استان، مهدی شهیدی امور اقتصادی وزارت کشورو … برگزار شد .

مهندس مهدی عباسی در این نشست با اشاره به مزیت های استان البرزگفت: استان البرز دارای بیش از ۱۳۰ هزار دانشجو، ۲۵۰۰ نفر عضو هیات علمی، ۳۵ مرکز پژوهشی،۵۵ مرکز آموزش عالی،  ۳۵۰۰ واحد صنعتی و ۱۵۰ برند ملی و ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی  و دو پارک علم و فناوری است که مزیت متفاوتی را برای استان فراهم می کند.

 رئیس پارک علم و فناوری البرز و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه استان البرز قطب کریدور حمل و نقل شمالی و جنوبی و شرقی و غربی کشور است افزود: همچنین این استان در زمینه دارویی و صنعتی و تولید محصولات فناوری و حتی کشاورزی نیز قطب کم نظیر و شاید بی نظیر در کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۲ شرکت دانش بنیان در استان البرز وجود دارد خاطرنشان کرد: استان البرز در واقع قطب علم و فناوری و از لحاظ دارا بودن شرکت های دانش بنیان رتبه دوم را در کشور داراست.

 عباسی با اشاره به موقعیت مجتمع تحقیقاتی شهدای جهادد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز تصریح کرد: از۹۰ هکتار وسعت این مجموعه عظیم، ۲۶ هکتار به پارک علم و فناوری البرز اختصاص یافته است. در این مجموعه ۱۶ پژوهشکده و مرکز تخصصی جهاد دانشگاهی فعال هستند که دستاوردهای آن ها حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

وی با اشاره به امکانات و ظرفیت های پارک علم و فناوری البرز خاطرنشان کرد: ظرفیت های مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز در زمینه های امکانات فنی، زیرساختی و چرخه کامل توانمندی ها در حوزه علم و فناوری در بین استان های کشور منحصر به فرد است. مراکز متعددی در این مجتمع فعالیت دارند که پژوهشکده گیاهان دارویی و پژوهشکده رویان به عنوان نماد افتخار دستاورد های ویژه ای دارند که برخی از دستاوردهای آن در بهمن ماه رونمایی و معرفی می شوند.

رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری البرز از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز نموده است گفت: تاکنون ۱۸۰ شرکت دانش بنیان و فناور از سوی این پارک مورد حمایت قرار گرفته و ۱۱۲۴ نفر از جوانان تحصیل کرده و نخبه در این پارک در قالب شرکت های فناور و دانش بنیان فعالیت دارند و دارای سابقه بیمه تامین اجتماعی هستند.

عباسی بااشاره به فروش محصولات و خدمات این پارک، گفت: پارک علم و فناوری البرز درنه ماه گذشته ۸۱۵ میلیارد تومان فروش محصولات و همچنین یکصد هزار دلار صادرات در نه ماه گذشته داشته ایم که در تلاش هستیم با راه اندازی اولین گمرک تخصصی در پارک علم و فناوری البرز صادرات خود را به ۵۰ برابر برسانیم.
وی به برگزاری دوره های توانمندسازی و آموزشی پارک اشاره کرد و گفت: ۱۱۴۱۰ نفر ساعت دوره آموزشی ترویجی و توانمندسازی در این پارک انجام شده که نسبت به سال گذشته با همه شرایط کرونایی دوبرابر شده است. همچنین امسال ۸ رویداد در پارک برنامه ریزی و اجرا شده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به همکاری های اداره مالیاتی و گمرکی با شرکت های دانش بنیان و فناورضمن تشکر از مهندس فلاح مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در همکاری های بیمه برای شرکت های دانش بنیان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی در این حوزه اظهار داشت: بحث تسهیل امور مالیاتی، گمرکی و بیمه برای شرکت های دانش بنیان و فناور بسیار اهمیت دارد و انتظار ما این است که بان امور با راه اندازی شعب ویژه و همچنین همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی استان تسهیل و مشکلات به حداقل کاهش یابد.

قول همکاری برای حل مشکلات بیمه و مالیات شرکت های دانش بنیان

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در این نشست با اشاره به اینکه حل مشکلات شرکت های دانش بنیان و فناور در زمینه های مختلف مالیاتی و بیمه ای و … یک اولویت است؛ گفت: هدف ما از حضور در این نشست این است که به دقت بشنویم، در مسیر حل و فصل مسائل و مشکلات قدم برداریم و باتشکیل این جلسه یک یا چند مساله را همین جا حل و فصل کنیم.

مهندس ابوالفضل فلاح با اشاره به ۱۲ شاخص رقابت پذیری در کشور به برسی موقعیت استان البرز در این شاخص ها پرداخت و گفت: براساس پایشی که داشتیم متاسفانه موقعیت استان البرز در ده شاخص از متوسط کشوری پایین تر است.

وی افزود: به غیر از زیرساخت های اقتصاد کلان( به واسطه وجود شرکت های بزرگ با گردش مالی بالا) وآی تی به خاطر نزدیکی به پایتخت، استان البرز در زمینه سلامت، آموزش، زیرساخت های مربوط به راه، سلامت اداری و … از متوسط کشوری پایین تر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در این نشست با اشاره به اینکه سهم اقتصاد دانش بنیان در حال حاضر کمتر از یک درصد است و نقش وزارت امور اقتصاد و دارایی و مجموعه های تابعه آن در این زمینه بسیار مهم است گفت: تا پایان برنامه ۱۴۰۴ باید این سهم به ۵۰ درصد برسد که هنوز فاصله بسیاری داریم و ما باید همه دستگاه ها برای رسیدن به این هدف بخش علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان را یاری نمایند.
وی در ادامه با اشاره به تراز مثبت مالی استان که حدود ۱۵ درصد است گفت: از ۳۴ هزار میلیارد تومان منابع استان شرمت ها و واحدهای اقتصادی استان باید بتوانند استفاده کنند چرا که استان از لحاظ منابع مالی و درآمدی وضعیت مثبتی نسبت به سایر استان ها دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز با اشاره به هدف گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری گمرک استان البرز گفت: خوشبختانه این هدف محقق شده و گمرک استان البرز به دنبال هدف گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری صادرات در کشور است.
 فلاح با بخش مالیات اشاره کرد و گفت: در بخش مالیات هم استان البرز موقعیت خوبی دارد و در این زمینه علاوه بر تلاش همکاران مالیاتی باید از بخش خصوصی تشکر کنیم که همکاری خوبی دارد.

وی از استقرار ۳۷ شرکت خارجی در استان البرز خبر داد و اعلام کرد: این شرکت ها ۷۰۰ میلیون دلار در بخش های مختلف استان البرز سرمایه گذاری می کنند تاکنون ۳۵۰ میلیون دلار آن محقق شده است که عمدتا در صنایع پیشرفته قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز بر همکاری با پارک علم و فناوری البرز در زمینه تامین مالی، گمرک و مالیات، بورس و بانک  تاکید کرد و افزود: در همه این زمینه آمادگی همکاری داریم و تلاش می کنیم مشکلات شرکت های دانش بنیان و فناور را حل کنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا