کرونا هم نتوانست آمار جراحی های زیبایی را کاهش دهد

انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، شهریار لقمانی افزود: اکنون جراحی بینی در کشور ما به یک رفتار مورد قبول و هنجار تبدیل شده و مرز و محدودیت جنسیتی، اقتصادی و سنی ندارد. زنان و مردان در شرایط اقتصادی مختلف و سنین مختلف متقاضی انجام جراحی زیبایی هستند.

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی درباره مخاطرات عمل رینوپلاستی، اظهار داشت: ریسک و خطر جانی در این عمل بسیار پایین است، ولی گاهی درصد کمی از بیماران رضایت لازم را نسبت به نتیجه ظاهری جراحی زیبایی بینی ندارند. برای همه افراد نمی توان یک نوع جراحی زیبایی بینی را انجام داد؛ چرا که به ضخامت پوست بینی و نسبت‌های صورت بستگی دارد و نتیجه مورد انتظار متفاوت می شود.

لقمانی ادامه داد: جراحی زیبایی بینی عمل دشوار و پیچیده‌ای است که نیاز به علم روز و تجربه کافی دارد. متقاضیان این عمل بهتر است در انتخاب جراح دقت بالا داشته باشند تا کمتر دچار نارضایتی شوند.

وی درباره حداقل سن مناسب برای انجام جراحی بینی، گفت: این مسئله در جوامع مختلف بر اساس میانگین سن بلوغ متفاوت است. در کشور ما پیشنهاد اکثر جراحان پلاستیک برای دختران برای انجام جراحی بینی حداقل ۱۶ سال تمام و برای پسرها حداقل ۱۸ سال تمام است.

به گزارش ایرنا، سالانه  حدود ۲۵ هزار جراحی زیبایی بینی در کشور انجام می شود و رتبه اول جراحی زیبایی را در ایران دارد؛ در حالی که در دنیا جراحی پلک، در بین جراحی های زیبایی سر و صورت، رتبه نخست را دارد. بعد از آن، عمل لیپوساکشن یا همان کشیدن چربی های اضافی بدن است.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا