اینستاگرام جرقه‌ای برای پذیرش در دانشگاه هاروارد

"جس جنکینز"( Jess Jenkins) به تازگی از کالج فارغ‌التحصیل شده و توانست در سن ۱۷ سالگی موفق به پذیرش در دانشگاه "هاروارد" شود.

او یکی از ۷۴۷ دانشجویی است که از میان بیش از ۱۰ هزار درخواست پذیرش در دانشگاه هاروارد،‌این موفقیت را کسب کرده است.

جنکینز که اهل حومه یکی از جزایر شمالی نیوزلند است،‌ گفت: ۱۰ روز قبل از اینکه مدت زمان ارسال درخواست پذیرش در هاروارد تمام شود، یک تبلیغ در اینستاگرام دیدم و به فکر ادامه تحصیل در این دانشگاه افتادم. دو ماه پس از آن زمانی‌که فرم درخواستم را بررسی کردم، این جمله را دیدم: تبریک، به هاروارد خوش آمدید.

وی ادامه داد: بسیار هیجان‌زده بودم ولی چنین خبری را تا وقتی که فهمیدم از دانشگاه هاروارد کمک مالی دریافت می‌کنم، باور نمیکردم.

این دختر ۱۷ ساله افزود: امیدوارم از دانشگاه هاروارد بورسیه کامل دریافت کنم چرا که اگر صادقانه بگویم، بدون این بورسیه قادر به ادامه تحصیل نخواهم بود.

در سال جاری، هزینه تحصیل و زندگی در مقطع کارشناسی حدود ۱۰ هزار دلار نیوزلند می‌شود. اما دانشگاه هاروارد بر اساس نیاز دانشجو یک طرح کمک هزینه مالی اجرا می‌کند.

خانواده‌هایی که فرزندانشان دارای بورسیه هستند، به طور میانگین ۲۰ هزار دلار برای تحصیل در دانشگاه هاروارد پرداخت می‌کنند. البته در مواردی هیچ مبلغی از دانشجو دریافت نمی‌شود.

جنکینز گفته که هنوز مطمئن نیست دقیقا در چه رشته‌ای تحصیل خواهد کرد ولی احتمالا در یکی از رشته‌های هنر، علوم انسانی یا تجارت ادامه تحصیل خواهد داد.

در حالی  که احتمالا او در اواسط سال آینده به آمریکا خواهد رفت،‌ این گزینه را هم دارد که ادامه تحصیل خود را یک سال به تعویق اندازد.

خود جنکینز گفته که بدیهی است به دلیل شرایط موجود ناشی از پاندمی "کووید-۱۹" و سختی شرایط در دریافت ویزا، ممکن است مجبور شود سفر خود به آمریکا را به ۲۰۲۲ موکول کند.

پدر و مادر این دختر نیوزلندی معتقدند که کالجی که فرزند آن‌ها در آنجا درس خوانده، در حمایت و کمک به او در رسیدن به این موفقیت موثر بوده است.

در رزومه این نودانشجو که در موفقیتش در پذیرش هاروارد موثر بوده، دستیابی به دستاوردهای تحصیلی،‌موسیقی و ورزشی دیده می‌شود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا