سامانه‌ای برای پایش آب و خاک جهت مقابله با خشکسالی ارائه شد

 سید احمد حیدریان مدیرعامل این شرکت دانش­‌بنیان گفت: این سامانه مجموعه­‌ای سخت ­افزاری به همراه برنامه‌های نرم ­افزاری و اپلیکیشن است که می‌­تواند شبکه ­آبیاری یا مزارع و باغ­ها را به صورت هوشمند تحت نظر قرار دهد.

به گفته وی به کمک این سامانه، مقدار کافی آب، مواد مغذی یا رطوبتی که باید ایجاد شود، محاسبه و به محصول تزریق می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش ­بنیان ادامه داد: با توجه به شرایط خشکسالی کشور، این محصول دانش ­بنیان، می­‌تواند پاسخی فناورانه به نیاز کشور برای مدیریت بهینه منابع آب و خاک باشد. نهادهای مانند وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو، می­ توانند با استفاده و معرفی این محصول ایران­‌ساخت، آن را جایگزین نمونه­‌های خارجی کنند.

حیدریان قیمت پایین این محصول نسبت به مشابه خارجی را از مزایای این سامانه دانست و یادآور شد: در محصولات خارجی، داده‌ها در اختیار استفاده کننده قرار نمی‌گیرد و فقط حاصل و نتیجه پایش اطلاعات، به کاربر عرضه می‌شود. به همین خاطر شما همیشه وابسته هستید. اما در محصول ایرانی، همه داده‌­ها در اختیار کاربر و کشاورز قرا می‌گیرد.

مجری طرح با بیان اینکه این دستگاه به صورت هوشمند کار می­‌کند و می‌­توان زمان آبیاری یا زمان خاموش و روشن­ شدن دستگاه را به صورت پیش ­فرض تعیین کرد، اظهار کرد: در کشورمان در زمینه منابع خاک و ذخایر زیرزمینی آب با مشکل مواجه هستیم و استفاده از روش‌های سنتی نیز دیگر جوابگو نیست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا