شرکت‌های شتابدهی صادرات مستقر می‌شوند

دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهدی راستی در مراسم عقد تفاهم نامه همکاری پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجمن شرکت های دانش بنیان سلامت استان تهران گفت: یکی ازماموریت های اصلی این پردیس تجاری سازی محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان و ایجاد اکوسیستم نوآوری در کشور است.

وی افزود: در این راستا در حوزه آموزش نیز در این پردیس رشته هایی ایجاد شد که بیشترین ارتباط را با حوزه کارآفرینی دارند.

رییس پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: مرکز نوآوری پردیس  بین المللی کیش این دانشگاه که توسط  رییس جمهوری افتتاح شد در فضایی به مساحت  ۶۰۰ متر مربع است و از سوی سازمان منطقه آزاد کیش تامین شده است که درحال تجهیز این مرکز هستیم.

راستی خاطرنشان کرد: نزدیکی کیش به کشورهای حوزه خلیج فارس زمینه را برای صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان فراهم می کند.

وی ادامه داد:  یکی از حوزه های فعالیت های فناورانه و نوآورانه این پردیس در بخش سلامت است که باید بستری برای صادرات محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان به کشورهای منطقه ایجاد شود.

رییس پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برنامه های مرکز نوآوری این پردیس را استقرار شرکت های فعال شتابدهی صادرات بیان کرد و افزود: تلاش داریم از این طریق به بازارهای حوزه خلیج فارس دست یابیم.

همچنین ابوالقاسم مسگر پور طوسی معاون امور بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر دراین مراسم گفت: پردیس کیش این دانشگاه حدود ۲ سال است که راه اندازی شده و ماموریت اصلی آن انجام فعالیت های فناورانه وایجاد پلتفرم برای شرکت های دانش بنیان است.

وی عنوان کرد: در این پردیس امکانات برای استقرار شرکت های دانش بنیان آماده شده و دانشگاه علاوه بر دراختیار گذاشتن فضا به عنوان پشتیبان این شرکت ها نیز فعالیت می کند.

معاون امور بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: این دانشگاه در زمینه دانشکده های اقماری در کشور جایگاه بسیار خوبی دارد و اکنون این دانشگاه در شهرهای ماهشهر، بندرعباس، گرمسار و کیش پردیس اقماری دارد.

مسگر پور طوسی تاکید کرد: استقرار شرکت های دانش بنیان در پردیس کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر براساس یک روال های ساده و به دور از بروکراسی های اداری است.

امضا تفاهم نامه میان پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجمن شرکت های دانش بنیان سلامت استان تهران

این تفـاهم‌نامه در راسـتای استفـاده بهینه از ظـرفـیت‌ها و توانمنـدی‌های علـمی، آموزشی، پژوهـشی، فنـاوری و نـوآوری پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ظرفیت‌ها و امکانات مدیریتی و تخصصی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت استان تهران در راستای ایجاد و گسترش زمینه‌های همکاری ملی و بین‌المللی در خصوص بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرفین منعقد شده است.

همکاری و تعامل در زمینه استقرار ، فعالیت و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و نوآور عضو انجمن در مرکز نوآوری کیش با تاکید بر تجاری‌سازی بین‌المللی، تقویت صادرات محصولات و خدمات خلاق و دانش‌بنیان حوزه سلامت، همکاری و تعامل در پروژه‌های مرتبط با فناوری‌ها و نوآوری‌های حوزه سلامت از محورهای این تفاهم نامه همکاری است.

همچنین در این تفاهم نامه بر همکاری و تعامل در راه‌اندازی شتاب‌دهنده مکمل و تخصصی بین‌المللی با تمرکز بر صادرات محصولات و خدمات خلاق و دانش‌بنیان حوزه سلامت، همکاری و تعامل برای کمک به تجاری‌سازی محصولات و خدمات خلاق و دانش‌بنیان حوزه سلامت از طریق ارائه خدمات مشاوره‌ای و منتورینگ توسط کارشناسان، مشاوران، مدیران و اساتید خبره و همکاری و تعامل برای تعریف و اجرای پروژه‌های مطالعاتی در حوزه‌های موردنیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حوزه سلامت تاکید شده است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا