بومی سازی دستگاه تصویر برداری پیشرفته برای درمان ضایعات پوستی

محمد علی انصاری مدیرعامل شرکت پرتو آوی اطلس گفت: این شرکت در مرکز نوآوری لیزر دانشگاه شهید بهشتی مستقر است و با حمایت این ستاد بر روی پروژه طراحی و ساخت «دستگاه‌­های عکسبرداری نوری از پوست» کار می­‌کند.

انصاری در ادامه ضمن توضیح تحقیقات انجام گرفته برای تولید این محصول، افزود: این دستگاه برای عکس­برداری پیشرفته از پوست بیماران مبتلا به سرطان یا ضایعات پوستی کاربرد دارد. با توجه به قیمت بسیار بالای نمونه مشابه خارجی، نمونه فناورانه داخلی، قطعاً با قیمت بسیار پایین‌تر عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پرتو آوی اطلس، در ادامه گفت: بدیهی است که شرکت‌های خارجی تولید کننده این محصول در ایران نمایندگی رسمی ندارند و به همین خاطر خدماتی برای تعمیر، تعویض قطعه یا ارتقاء دستگاه به مشتری ایرانی، عرضه نمی‌کنند، در حالی که این شرکت، یک برنامه منسجم را برای ارائه خدمات باکیفیت پس از فروش، هم‌زمان با تولید به پیش خواهد برد.

این فعال فناورضمن تاکید بر جذب حمایت‌های دولتی گفت: این محصول در لبه تجاری‌سازی قرار دارد و امیدوار هستیم با ادامه حمایت‌های ستاد توسعه فناوری‌های، فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، آن را به مرحله تولید انبوه برسانیم. تمام فرایند طراحی و ساخت این دستگاه در هر دوبخش سخت افزاری و نرم افزاری در داخل دانشگاه و با کمک جوانان متخصص ایرانی انجام گرفته است.

وی افزود: مشتری این محصول کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمان تخصصی در حوزه پوست هستند. حمایت از عرضه و بازاریابی محصولات و تجهیزات پزشکی و عدم اجازه به ورود محصولات مشابه خارجی، می‌تواند به گسترش  بازار محصولات دانش‌بنیان ایرانی در داخل کمک کند. به همین دلیل، حمایت نهادهای مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این بین مهم و حیاتی تلقی می‌شود.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا