تولید محلول‌های ضدعفونی کننده جدید بر پایه آب و فناوری نانو

شرکت‌های حوزه سلامت و فناوری اطلاعات عضو این پارک، از ابتدای شیوع کرونا و برای مقابله با این ویروس، شروع به تولید یا افزایش ظرفیت تولید محصولاتی برای مقابله با آن کردند و به همین دلیل همکاری مشترکی بین شرکت‌های پارک جهت هم‌افزایی میان آنها بر اساس دانش و فناوری‌های بومی شکل گرفته است.

در همین راستا ٢ شرکت دانش بنیان اقدام به امضای قرارداد همکاری برای تولید محلول‌های گندزدایی محیط و سطوح بر پایه آب کردند.

حمزه کازرونی مدیرعامل یکی از شرکت های داش بنیان با بیان این که ۲ محصول این شرکت از آزمایشگاه همکار وزارت بهداشت، موفق به اخذ تاییدیه شده‌است، گفت: با توجه به مشکلات محلول‌های ضدعفونی‌کننده‌ بر پایه الکل، وزارت بهداشت تمرکز خود را برای حمایت از تولیدکنندگان محصولات ضدعفونی‌کننده بر پایه آب معطوف کرده است.

وی افزود: نخستین محصول مشترک این دو شرکت که بر پایه آب تولید می‌شود تا ١٠ هزار برابر نسبت به محلول‌های ضدعفونی‌کننده پایه الکل قوی‌تر است.

وی یادآور شد: دومین محصول مشترک این دو شرکت، محلول ضدعفونی‌کننده خود استریل با ماندگاری بالا برای استریل نگه داشتن سطوح مختلف است، این محلول به مدت بیش از ۳ ماه، سطوح را نسبت به تماس مجدد با ویروس و باکتری استریل می‌کند و منجر به اطمینان‌بخشی مراکز درمانی و کاهش مصرف محلول‌های ضدعفونی‌کننده می‌شود.اسماعیل صابرفر مدیرعامل دیگر شرکت‌ دانش بنیان این پارک فناوری نیز ظرفیت تولید این شرکت را برای همکاری مشترک، ۳ تن در روز اعلام کرد.

وی گفت: مخازن نگهداری، مخازن ترکیب مواد اولیه و خط تولید برای همکاری مشترک تجهیز شده است و جهت افزایش ظرفیت تولید نیز آمادگی کامل وجود دارد، خط تولید شرکت در مقادیر ۵۰، ۱۰۰ و ۵۰۰ میلی لیتر آماده تولید است و همچنین تولید در ابعاد بزرگ ۱ و ۴ لیتر هم بر اساس نیاز مخاطب امکان‌پذیر خواهد بود.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا