اسباب بازی های اماراتی در فضا

در حال حاضر این شخصیت کارتونی به نماد مرکز فضایی امارات تبدیل شده و کمک می کند تا کودکان و نوجوانان بیشتری به فضانوردی علاقه مند شوند. 

یک هنرمند اهل امارات که پیش از این به طراحی اولین اسباب بازی فضایی امارات متحده عربی پرداخته بود در حال طراحی اسباب بازی های جدیدی برای ارسال به فضا بوده و این اسباب بازی عروسکی امیدوار است که سفرهای فضایی متعددی را داشته باشد.

سعید العمادی طراح و سازنده عروسک موسوم به سهیل (Suhail) یک شخصیت کارتونی است که با اولین فضانورد اماراتی، حززا المنصوری، در سپتامبر 2019 به فضا پرواز کرد. این عروسک برای کمک به ایجاد علاقه کودکان به علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات ایجاد شده است.

به گزارش سیناپرس، العمادی که در مرکز فضایی محمد بن راشد کار می کند، در این رابطه گفت: هنگامی که برنامه فضانوردان امارات آغاز شد، من احساس کردم این فرصت مناسبی برای الهام بخشیدن به جوانان و کودکان است. من به این ایده رسیدم که سمبلی از خوش شناسی را طراحی کنم که مرکز ما را نشان دهد و همچنین بخشی از مأموریت امارات متحده عربی به ایستگاه فضایی بین المللی باشد.

در همان زمان، می خواستم شخصیتی را خلق کنم که بتواند با مخاطبان بیشتر ارتباط برقرار کند و باعث علاقه نوجوانان و جوانان به فضا و علوم مرتبط با آن شود.

العمادی بخشی از تیم ارتباطات مرکز فضایی امارات متحده عربی است اما علاقه او به طراحی باعث شد تا شخصیت سهیل را ایجاد کند. قابل توجه است که کاربران شبکه های اجتماعی نام آن را با کمک نظرسنجی آنلاین انتخاب کردند.

تجربه ارسال اسباب بازی از سوی امارات به فضا را می توان تجربه ای موفق دانست که این کشور در صدد تکرار ان است زیرا پیش از این سرگرد المنصوری، نخستین زن خلبان هواپیماهای جنگی در امارات متحده عربی در حالی که در ایستگاه فضایی بود از سهیل چندین عکس گرفته و از آن به عنوان ابزاری برای تعامل با کودکان استفاده کرد.

قابل توجه است که نسخه های مینیاتوری این اسباب بازی عروسکی در حین نمایش زنده پرتاب در مقر مركز فضایی محمد بن راشد للفضاء توزیع شد. از نظر کودکان، این اسباب بازی به نمادی از مأموریت جسورانه فضایی کشور امارات تبدیل شده است.

العمادی اعلام کرد : من هرگز تصور نمی كردم كه در نهایت اسباب بازی سمبل مركز فضایی محمد بن راشد للفضاء را ترسیم كنم، چه رسد به اینكه آنچه طراحی کرده و ساخته ام را در ایستگاه فضایی بین المللی با اولین فضانورد امارات متحده عربی ببینم. به گزارش سیناپرس، این عمل کار بسیار بزرگی بود چون نخستین شخصیت کارتونی از کشور امارات و منطقه خاورمیانه است که به فضا می رود. امیدوارم که این اسباب بازی عروسکی باعث الهام گرفتن کودکان شده باشد و آنها را ترغیب کند که در مورد فضا بیشتر بدانند. علاوه بر این من در نظر دارم تا شخصیت عروسکی سهیل را توسعه داده و باعث شوم تا افراد بیشتری به آن علاقه مند شوند.  

در حالی که نخستین مأموریت فضایی امارات متحده عربی به پایان رسیده است، در این دهه افراد بیشتری به مرکزفضایی این کشور خواهند پیوست. در ماه جاری دو اماراتی جدید به گروه فضانوردان این کشور خواهند پیوست.

مشخص نیست که آیا شخصیت عروسکی سهیل به سفر بعدی فضانوردان این کشور به فضا خواهد پیوست یا خیر، اما از آنجا که این نخستین شخصیت عروسکی رسمی فضایی کشور به حساب می آید، احتمال انجام این سفر وجود دارد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا