امید به نجات لاک پشت ماده افزایش یافت

به گزارش گاردین، این لاک پشت ماده 86 کیلوگرمی در دریاچه «دنگ مو» در منطقه Son Tay هانوی در ویتنام کشف شد و محققان تست ژنتیکی از آن در ماه اکتبر انجام دادند. تست های DNA گرفته شده از این لاک پشت تأیید می کنند که این جانور لاک پشت پشت نرم سوئین هو، گونه در معرض انقراض در جهان است.
البته محققان لاک پشت دیگری را هم با وزن 130 کیلوگرم در همین دریاچه مشاهده کرده اند و امیدوارند که این لاک پشت هم نر باشد تا بتوانند نسل این جانور را از خطر انقراض نجات دهند. علاوه بر این لاک پشت که امید می رود نر باشد، لاک پشت نر دیگری از همین گونه در باغ وحشی در چین نگهداری می شود.
به گزارش سیناپرس ، دانشمندان در هدف بعدی در نظر دارند تا تخم ریزی این لاک پشت ها بتوانند آنها را حفظ کنند. از بین رفتن زیستگاه این گونه لاک پشت های پشت نرم و غول پیکر و نیز شکار از سوی شکارچیان برای به دست آوردن گوشت و تخم از اصلی ترین دلایل انقراضی این جاور به شمار می رود.
«هوآنگ بیچ توی»، مدیر کشوری انجمن حفاظت از حیات وحش معتقد است که در سالی مملو از خبرهای بد و ناراحت کننده در جهان، کشف این لاک پشت ماده شاید امیدبخش ترین خبری بود که می توانست ما را خوشحال کند و امید دوباره ای به احیای نسل در حال انقراض این گونه از لاک پشت ها را در ما زنده کرد.
به گزارش سیناپرس، در سال 2013 حفاظت قانونی از لاک پشت پشت نرم سوئین هو در ویتنام صادر شد. پیش از آن، گوشت این جانور بسیار مورد علاقه بود و افراد زیادی به شکار این جانور می پرداختند. بسیاری از این لاک پشت ها هم بعد از شکار به چین فروخته می شدند. تخم این جانور هم جمع آوری و در نمک خوابانده می شد. مردم محلی عقیده داشتند که تخم نمک سودشده لاک پشت به درمان اسهال کمک می کند.
این لاک پشت ماده کشف شده، یک متر طول دارد و در همان روزی که پیدا شد، محققان نمونه خون و آزمایش های لازم را از او گرفتند. این جانور کاملا سالم و قوی است و قرار است دوباره در دریاچه رهاسازی شود.

مترجم: ندا جوادهراتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا