داوری هجدهمین جشنواره کتاب رشد به پایان رسید

 کیومرث جهانگردی با یادآوری اهمیت برگزاری این جشنواره در شرایط همه گیری بیماری کرونا و سختی داوری ها گفت: با سامانه الکترونیکی که به این منظور طراحی شد، داوری ها با کمترین تماس حضوری داوران جشنواره انجام گرفت و تعداد بسیار محدودی جلسه حضوری برگزار شد. اغلب ارتباطات داوران از طریق سامانه و با گذاشتن یادداشت یا به صورت تلفنی صورت گرفت.

وی افزود: در این دوره در مجموع ۳ هزار و ۴۹۹ عنوان کتاب در دبیرخانه ساماندهی کتاب دریافت و ثبت شد. از این تعداد هزار و ۴۶۳ عنوان مناسب تشخیص داده شد که به مرور و به صورت ماهانه در سایت دفتر انتشارت و فناوری آموزشی به آدرس https://samanketab.roshdmag.ir به مخاطبان معرفی شده است.

جهانگردی ادامه داد: هزار و ۴۶۳ عنوان کتاب برای انتخاب به عنوان اثر برگزیده یا شایسته تقدیر به مرحله داوری جشنواره راه یافت و در ۲۶ گروه داوری سه نفره مورد داوری قرار گرفت.

دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد اظهار داشت: بررسی آماری این کتاب ها نشان می دهد بیشترین تعداد کتاب به دو گروه داستان کودک با ۳۶۶ عنوان و داستان نوجوان با ۱۹۷عنوان اختصاص دارد. همچنین زبان و ادبیات فارسی با ۸۹ عنوان، تعلیم و تربیت دینی با ۸۷ و آداب و مهارت های زندگی و علوم تجربی هر کدام با ۷۹ عنوان دیگر گروه هایی بودند که بیشترین کتاب را داشتند.

وی تصریح کرد: کتاب های دوره پیش دبستانی همانند جشنواره های پیشین به ۲ گروه کتاب های آموزشی و کتاب های ادبی تقسیم شد که داوران این دو گروه به ترتیب ۶۶ و ۵۰ عنوان کتاب را داوری کردند.

مراسم پایانی هجدهمین جشنواره کتاب رشد روز سه شنبه ۲۳ دی ماه ۱۳۹۹ با معرفی برگزیدگان و شایستگان تقدیر برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا