تعیین میزان شکل‌پذیری فلزها با دستگاهی ایران‌ساخت

علی فضلی، مدیر عامل اینشرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت در راستای بومی‌سازی و توسعه فناور صنایع داخلی کشور «دستگاه آزمون‌های عمومی ورقه‌های فلزی» را طراحی و تولید کرد. در زمان طراحی این محصول، محصولات مشابه خارجی مبنا قرار نگرفت، به همین خاطر، گواهی اختراع این محصول در داخل و خارج کشور اخذ شد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: این دستگاه تست‌های مختلفی مانند تست فنی اریکسن و تست کشش عمومی را روی ورق‌های فلزی با جنس‌های مختلف انجام می‌دهد. در واقع این دستگاه میزان شکل‌پذیری فلز را تعیین می‌کند. صنایع غذایی و شرکت‌های تولیدکننده ورقه‌های فلزی نیز از جمله مشتری‌های خرید این محصول فناورانه هستند.

فضلی ضمن توضیح تحقیقات صورت گرفته در این شرکت دانش‌بنیان، افزود: نمونه مشابه خارجی این محصول با قیمت ۱۰ برابر محصول ایرانی عرضه می‌شود. این در حالی است که ما مدعی هستیم که از نظر کیفیت توان رقابت با رقبای خارجی را داریم. با توجه به این تفاوت فاحش قیمت، بازارهای مناسبی در کشورهای منطقه برای این محصول وجود دارد.

این فعال دانش‌بنیان در ادامه با اشاره به اهمیت بازاریابی و فروش در توسعه فعالیت های دانش‌بنیان، گفت: علیرغم برتری کیفی و قیمت مناسب، به دلیل اینکه بیشتر بر روی حوزهای فنی کار متمرکز بوده‌ایم و کمتر بر روی بازاریابی و صادرات کار کرده‌ایم، در این حوزه نیازمند حمایت و پشتیبانی نهادهایی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری هستیم.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، وی همچنین بیان کرد: بی‌شک محصولات دانش‌بنیان ایرانی توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد و باید دستگاه‌های اجرایی و دولتی، زمینه معرفی این محصولات به مصرف‌کننده داخلی و بازارهای منطقه‌ای و جهانی را فراهم کنند. حمایت مالی و زیرساختی در حوزه فروش و صادرات می‌تواند رمز جهش تولید محصولات دانش‌بنیان باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا