مبادلات تجاری شرکت های دانش بنیان برای تامین داخل تسهیل می‌شود

روح‌اله ذوالفقاری، معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی در گفتگو با مهر اظهار کرد: در این راستا، صندوق نوآوری و شکوفایی خدمت گشایش اعتبار اسنادی داخلی (LC) و اعطای تسهیلات خرید دین LCهای صادر شده برای شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و خریداران محصولات دانش بنیان را تاکنون با همکاری دو بانک عامل آغاز کرده است.

معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: این تسهیلات برای شرکت‌ها در موقعیت خریدار اعتبار ایجاد می‌کند و منجر به تحریک تقاضای محصولات دانش بنیان شرکت‌ها در موقعیت فروشنده می‌شود. در مجموع، این خدمت ویژه، تسهیل مبادلات تجاری شرکت‌های دانش بنیان در زنجیره‌های تامین داخل کشور را به همراه خواهد داشت.

وی در مورد جزئیات این خدمت توضیح داد: شرکت‌های دانش بنیان همزمان با گشایش LC داخلی ۱۰ درصد مبلغ اعتبار را به عنوان پیش پرداخت تامین می‌کنند.

ذوالفقاری ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی نیز پس از گشایش ال-سی و همزمان با تحویل اسناد اعتبار اسنادی داخلی توسط شرکت‌ها، ۱۰ درصد مبلغ اعتبار را تامین می‌کند و تمامی شرکت‌های دانش بنیان معرفی شده از سوی صندوق از ۳۰ درصد تخفیف کارمزدی بهره‌مند شوند.

معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: در صورت درخواست ذینفع LC (فروشنده)، تسهیلات خرید دین به ذینفع پرداخت خواهد شد؛ به این معنی که بعد از فروش محصول دانش بنیان با نرخ ۸ درصد و در صورت خرید مواد اولیه با نرخ ۱۲ درصد قابلیت تنزیل و تبدیل به منابع پولی و مالی وجود دارد.

وی گفت: این خدمت کمک می‌کند تا اعتماد به معاملات زنجیره‌های تامین برگشته و شرکت‌های دانش بنیان در فروش محصولات و خرید مواد اولیه و اقلام مورد نیاز از ظرفیت‌های اعتباری استفاده کنند.

به گفته وی، این خدمت از یک ماه قبل اجرایی شده و اکنون در حال توسعه آن در بانک‌های دیگر هستیم و به واسطه آن، در تلاش هستیم تا فرهنگ تمایل به اعتبار را جایگزین تمایل به نقدینگی کنیم.

وی با بیان اینکه همه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، گفت: این تسهیلات برای خریدهای با مبالغ بالاتر استفاده می‌شود.

ذوالفقاری شرایط مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت این تسهیلات را توضیح داد و گفت: این تسهیلات برای تامین زیرساخت نیاز به خرید ماشین‌آلات و تجهیزات و فروش محصولات به خریدار اعطا می‌شود.

وی با اشاره به مزیت این تسهیلات گفت: این تسهیلات باعث می‌شود که محصول دانش بنیان بازار بهتری را کسب کند؛ این خدمت جدید است و شرکت‌ها در حال ارزیابی هستند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پاسخگویی به نیاز شرکت‌های دانش بنیان و تسهیل فعالیت آنها در قالب زنجیره‌های تامین و کاهش نرخ تامین مالی مورد نیاز این شرکت‌ها، تفاهم نامه گشایش اعتبار اسنادی داخلی (LC) و اعطای تسهیلات خرید دین برای شرکت‌های دانش بنیان بین صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک‌های همکار تدوین و امضا شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا