اهمیت آموزش مجازی فیزیوتراپی در دوران کرونا

پریسا ارزانی روز شنبه در گفت و گویی افزود: ۶۰ تا ۸۰ درصد افراد در طی زندگی خود به کمردرد مبتلا شده و حدود ۱۰ درصد از جمعیت به دلیل ابتلا به کمردرد دچار محدودیت عملکردی قابل توجهی می شوند.

وی اظهار داشت: علاوه بر رویکردهای قدیمی مداخله محورانه پس از ابتلا به بیماری، رویکرد های جدید بر نقش فیزیوتراپیست ها در پیشگیری از ایجاد و عود مجدد اختلالات اسکلتی عضلانی مانند کمردرد، گردن درد و انحراف ستون فقرات تاکید دارند به همین دلیل فیزیوتراپیست ها نقش فعالی در غربالگری افراد جامعه، شرکت ها و ادارات دارند.

به گزارش انجمن فیزیوتراپی ایران، این کارشناس أدامه داد: همچنین نقش تمرین درمانی و درمان های دستی، اصلاح راستای ستون فقرات توسط فیزیوتراپیست در درمان اختلالات اسکلتی عضلانی پررنگ تر شده است.  
ارزانی خاطرنشان کرد: بحران کرونا اگرچه که ممکن بود تهدیدی برای نظام سلامت باشد اما از نظر آموزش مجازی و گسترش عادلانه علم و خدمات سلامتی نقطه عطفی در جامعه است. در یک دهه پیش فیزیوتراپیست های کشورهای دیگر مانند آمریکا با بهره مندی از آموزش مجازی به سطح دکتری حرفه ای ارتقا پیدا کرده اند

وی افزود امیدواریم سیاست گذاران کشور با پیروی از این مسیر که منجر به ارایه  خدمات بهتر به بیماران و مراجعین می شود، جامعه فیزیوتراپی را  در جایگاه پیشرو منطقه حفظ کنند.

به گفته این فیزیوتراپیست، از زمستان سال گذشتهبا شیوع بیماری کرونا، ضرورت فاصله گذاری اجتماعی و لغو تجمع های علمی آموزشی، انجمن فیزیوتراپی ایران با طراحی سامانه علمی امکان به روزرسانی مهارت ها و دانش فیزیوتراپیست ها را فراهم کرده است.

وی افزود: ایجاد این زیرساخت مجازی همچنین امکان تبادل دانش میان فیزیوتراپیست های ایرانی و جامعه جهانی را فراهم کرده  و تا کنون دوره های مختلفی با اساتید فیزیوتراپی از کشورهای آلمان، هلند، کویت و بحرین برگزار شده است و متقابلا در دوره های انجمن علمی فیزیوتراپی ایران فیزیوتراپیست ها از سایر کشورها مانند ایتالیا، اسپانیا، مجارستان، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه شرکت کرده اند.  
دبیر اجرایی بیست و یکمین سمینار تخصصی فیزیوتراپی ستون فقرات ادامه داد: امسال نیز جامعه فیزیوتراپی این سمینار بسیار ارزشمند را به شکل مجازی برگزار کرده است. این سمینار که توسط اساتید دانشگاه علوم بهزیستی بنیان گذاری شده  و در سال جاری با همکاری انجمن فیزیوتراپی میزبان بیش از ٤٠٠ فیزیوتراپیست از سراسر کشور بوده و در این سمینار مباحث تخصصی مانند فیزیوتراپی اسکولیوز، تنگی کانال، کمردرد و آسیب های ستون فقرات با حضور مدرسین شاخص فیزیوتراپی بازآموزی شده است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت،  مجموع جان باختگان کرونا به 55 هزار و 337 نفر رسید و  تا کنون 995 هزار و 570 نفر از بیماران کرونایی در این کشور، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین پنج هزار و 13 بیمار دیگر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 تاکنون 7 میلیون 670 هزار و 268 آزمایش تشخیص کرونا در این کشور انجام گرفته است.

 در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل‌ها، 4 شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، 63 شهرستان در وضعیت نارنجی و 381 شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا