امنیت خاورمیانه مدیون شهید سلیمانی است

غلامرضا غفاری روز شنبه در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی، با بیان اینکه امروزه امنیت به عنوان یک خیر عمومی شناخته می شود، افزود: همه جوامع به امنیت نیاز دارند و نه تنها جامعه امروز بلکه وقتی سراغ دوره های تاریخی می رویم، هر دوره ای که شاهد درخشش بیشتر بوده و دستاوردهای بیشتری داشته است، از امنیت برخوردار بوده است و این موضوع را مدیون سردار شهید سلیمانی هستیم.

وی تاکید کرد: نه تنها کشور، بلکه منطقه خاورمیانه به صورت ویژه و خاص این امنیت را مدیون سردار شهید سلیمانی است. همه لایه های جمعیتی، شخصیت خود را در او پیدا می کنند و از این بابت به عنوان یک سرمایه برای همه سنین مطرح است.

غفاری اظهار داشت: شهید سلیمانی با رشادت های خود برگ زرینی در تاریخ همیشه جاودان ایران رقم زد و چراغی برای عاشقان راه حق و حقیقت شد. تعالی یک کشور در وجود و تربیت روحیه ایثار و شهادت است که به نوعی انسجام بخش بوده و وفاق ملی را تحکیم می بخشد.

وی ادامه داد: جامعه ما سرمایه بزرگی را که در شخصیت شهید قاسم سلیمانی وجود داشت، مشاهده کرد. امید بر این داریم همچنان این گرمای روح افزا و انسجام بخش که یکی از عناصر اصلی و کلیدی برای امنیت است، ادامه داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم خاطرنشان کرد: استمرار و تداوم آن گرمای انسجام بخش در گرو این است که چگونه از این سرمایه نمادین در جامعه بهره ببریم. صحبت کردن در خصوص شخصیت، سیره و مسیری که شهید سلیمانی جوییده است، الگوی مناسبی برای ما محسوب می شود. امروز در پناه امنیت فراهم شده، فعالیت هایی در عرصه های فردی و اجتماعی داریم.

مراسم بزرگداشت شهید سردار قاسم سلیمانی امروز به صورت مجازی توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا