خط تولید دستمال‌های خشک آنتی‌باکتریال افتتاح شد

یکی از شرکت‌های دانش بنیان تولیدکننده محصولات بهداشتی با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو و دانشگاه شهید بهشتی انواع دستمال‌های تنظیف ضدعفونی‌کننده آنتی‌سپتیک به‌صورت خشک را با فناوری نانو به تولید رساند.

این دستمال‌ها برای ضدعفونی کردن لوازم منزل، سرویس بهداشتی و شست‌وشوی کف ساختمان کاربرد دارند. خط تولید این دستمال ها با حضور دکتر علی‌اصغر نجیمی، رئیس گروه صنعت ستاد نانو در محل کارخانه این شرکت افتتاح شد.

الهه پورمحسنی رئیس هیئت‌مدیره شرکت در این مراسم به تفاوت عمده این محصول نسبت به سایر دستمال‌های آنتی‌باکتریال موجود در بازار اشاره کرد و گفت: معمولاً دستمال‌هایی که قابلیت ضدعفونی‌کنندگی دارند، خیس و مرطوب هستند اما فناوران این شرکت توانسته‌اند برای نخستین بار در دنیا دستمالی خشک با خاصیت آنتی‌باکتریال تولید کنند.

وی اظهار داشت: این دستمال ها علاوه بر اینکه آلوده نمی‌شود، آلودگی محیط را نیز از بین می‌برد. این دستمال دو تا سه بار پس از شست‌وشو نیز ویژگی خود را حفظ می‌کند.

در ادامه حمیدرضا قمی عضو هیات‌علمی دانشگاه شهید بهشتی و مؤسس این شرکت افزود: هدف اصلی ما از اجرای این طرح، تولید پارچه‌هایی است که بتوانند خواص آنتی‌باکتریال داشته باشند.

وی افزود: نشاندن مواد آنتی‌باکتریال روی پارچه‌های بی‌بافت، فناوری خاصی را می‌طلبد که ما توانستیم این فناوری را پیاده کنیم. در این روش باید بتوانیم با کمک یک سری نازل‌ها مقدار مشخصی از ماده را با سرعت لازم و زمانی طولانی روی پارچه بپاشیم. ما موفق به تولید نازل‌هایی شده‌ایم که نه مواد نانویی از آن عبور می‌کنند و نه در آن رسوخ می‌کنند بلکه ثبات پاشش دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا