مهاباد میزبان نخستین همایش مجازی سال جهانی نور در کشور

مسوول دبیرخانه کمیته علمی این همایش روز دوشنبه در گفت و گو با افزود: این همایش برای نخستین بار در کشور به صورت مجازی توسط اتحادیه انجمن های علمی آموزشی معلمان فیزیک ایران و با همکاری پژوهش سرای دکتر حسابی مهاباد برگزار می شود.

سلیمان رسولی افزود: با توجه به اینکه این همایش به صورت مجازی برگزار می شود، شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند و حتی در هنگام برگزاری همایش نیز نیازی به حضور آنها نیست.

وی اضافه کرد: پس از پایان مهلت ارسال آثار، هیات داوران و کمیته های علمی همایش آثار ارسالی را بررسی کرده و ضمن قدردانی از صاحب آثار برتر، آنها را در قالب یک فایل الکترونیکی منتشر می کنند. 

مسوول دبیرخانه کمیته علمی این همایش گفت: دانشجویان و دانش آموزان علاقه مند می توانند آثار خود را در قالب های مقاله، عکس، فیلم، انیمیشن، خوشنویسی، نقاشی، طراحی، روزنامه دیواری و پوستر، گزارش کار، دست سازه، داستان و نمایشنامه، جدول کلمات متقاطع و نرم افزار تهیه کنند.

رسولی افزود: این همایش در محورهای دانش نور، انرژی خورشیدی و زمین پاک، نور و آموزش، نور و طبیعت، نقش و کاربرد نور در زندگی، نور، هنر و ادبیات، نور و تکنولوژی الکترونیکی و نور، باورها و فرهنگ ها ارائه دهند.

وی اضافه کرد: علاقمندان می توانند تا 30 آبان ماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند و 25 آذر نیز نتایج اولیه همایش اعلام می شود.

رسولی گفت: علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این همایش مجازی به آدرس www.uipteachers.com اتحادیه انجمن های علمی، آموزشی معلمان فیزیک ایران مراجعه کنند.

وی یادآوری کرد: صاحبان آثار دستی و غیرالکترونیکی نیز می توانند آثار خود را به دبیرخانه همایش به آدرس آذربایجان غربی، مهاباد، خیابان طالقانی غربی، پژوهشسرای دانش آموزی دکترحسابی مهاباد، کدپستی: 5916737433 ارسال کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 42223800-044 تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، سال 2015 از سوی یونسکو به عنوان سال جهانی نور نامگذاری شده و به همین مناسبت همایش ها و جشنواره های علمی با موضوع نور در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می شود.

شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا