سیناپرس یکی از افتخارات رسانه ای جهاددانشگاهی است

دکتر مظاهر بابایی، رییس جهاد دانشگاهی استان فارس، ضمن بازدید از مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم صنایع فرهنگی و با حضور در خبرگزاری سیناپرس به اهمیت کاربردی بودن دستاوردهای فناوری در جامعه اشاره کرد.

وی در گفت وگو با خبرنگار سیناپرس با اشاره به دستاوردهای جدید جهاد دانشگاهی استان فارس  گفت: یکی از بحث هایی که امروزه در اغلب محافل علمی از آنها سخن به میان می آید، شرکت های دانش بنیان و فعالیت های فناورانه آنهاست. به اعتقاد من راه برون رفت از مشکلات امروزی هم بها دادن به تولیدات این نوع شرکت ها است و  ما باید از دانش موجود تولید ثروت کنیم تا به مشکلات فائق آییم.

رییس جهاد دانشگاهی استان فارس افزود: با توجه به این موارد جهاد دانشگاهی استان فارس توجه ویژه ای به دانش  بنیان ها دارد.گفتنی است، بر اساس نیازهایی که در سطح استان احساس می شود تلاش می کنیم به آن دسته از شرکت های دانش بنیان بهای بیشتری دهیم که تولیداتشان در راستای رفع این نیازها است.

بابایی گفت: در حال حاضر در استان فارس دو پروژه مهم دانش بنیان با حمایت جهاد دانشگاهی از سوی پژوهشکده های این مجموعه، در حال انجام است که یکی از آنها در باب عصاره گیری گل های محمدی و دیگری تولید کود نیترات کلسیم است که پیش بینی می شود در مدت زمان کوتاهی به مرحله تولید و صرفه اقتصادی برسد. در مورد پروژه نخست باید بگویم که به مرحله تولید رسیده است. گفتنی است و انتظار می رود نگاه مدیران ما این روزها به سمت دانش بنیان بودن برود تا با استفاده از ظرفیت های داخلی به تولیدات انبوه بیرونی برسیم.

وی درباره همکاری های صورت گرفته میان جهاد دانشگاهی استان فارش با دانشگاه های معتبر در شیراز گفت: در بحث پژوهش ها جهاد همیشه در کنار دانشگاه بوده است و همواره ارتباط خوبی هم با دانشگاه شیراز و با دانشکده علوم پزشکی این استان داریم؛همچنین از گذشته تا کنون با گروه های تخصصی و با اعضای هیات علمی همکاری های موثری داشتیم و در یک سال گذشته ارتباطات بیشتر شده است.

رییس جهاد دانشگاهی استان فارس درباره کاربردی بودن پژوهش ها در جهاد دانشگاهی گفت: یکی از نگرش های اساسی که جهاددانشگاهی بر اساس آن شکل گرفت حل مشکلات جامعه از طریق پژوهش ها بود. جهاد دانشگاهی فارس هم در این امر استثنا نیست. همواره ما تلاش کردیم بر اساس نیازها از پژوهش های کاربردی حمایت کنیم.

بابایی گفت: همانگونه که  مجموعه جهاد دانشگاهی به جز سیناپرس دارای دو رسانه دیگر هم هست این امر نشان دهنده اهمیت ترویج اطلاعات درست در جهاد دانشگاهی است و رسانه ای مانند سیناپرس این روند را در بستر علمی به خوبی انجام می دهد و به نوعی به ترویج علم هم به درستی می پردازد. در واقع یکی از افتخارات جهاد دانشگاهی وجود چنین رسانه ای در فضای علمی و خبری کشور است  که اخبار و اطلاعات را به گوش آحاد جامعه می رساند که در نهایت به افزایش اطلاعات می انجامد.

وی درباره اهمیت فعالیت پارک ملی علوم و فناوری های نرم صنایع فرهنگی به سیناپرس گفت: ایجاد مجموعه ای به نام پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی بسیار به جا و درست بود و انتخابی قابل تحسین است که از مجموعه ای مانند جهاد دانشگاهی چنین فعالیتی بر می آمده است. زیرا همواره  در گذشته درباب صنایع فرهنگی ضعیف عمل کردیم و این مجموعه به خوبی می تواند جای خالی برخی حمایت ها را پر کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه  کشور ما در زمینه تولیدات صنایع فرهنگی در رده های نخست دنیا قرار دارد و استان فارس هم یکی از سرآمدان این حرفه است به گونه ای که بیش از هفتاد صنایع دستی ویژه خود را دارد،بنابراین وجود پارک ملی علوم و فناوری های نرم صنایع فرهنگی زمینه را برای توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی در کنار  بهبود وضعیت اشتغال فراهم می کند.

وی در ادامه، خبر از انعقاد تفاهم نامه میان جهاد دانشگاهی استان فارس با مجموعه پارک علم و فناوری این استان را اعلام کرد و گفت: آخرین تفاهم نامه ای که مجموعه جهاد دانشگاهی با پارک علم و فناوری این استان داشته است، درباب فناوری های نرم و صنایع خلاق بوده است که هدف بهبود وضعیت اقتصادی استان است.

گزارش:مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا