از کشتی جدید برای مهار مرحله اول راکت‌های فضایی رونمایی شد

این کشتی که ۶۰۰ فوت (تقریباً ۱۸۳ متر) طول دارد، به افتخار مادر بزوس جکلین (Jacklyn) نامگذاری شده و قرار است از آن به عنوان پلتفرم متحرک برای مهار مرحله اول راکت «نیو گلن» استفاده شود. بلو اوریجین این کشتی را که پیشتر Stena Freighter نام داشت، سال ۲۰۱۸ خرید و عملیات تغییر کاربری و تغییر نام آن را شروع کرد.

بزوس در مورد این کشتی گفت: «مرحله اول نیو گلن پس از هر پرواز روی جکلین فرود خواهد آمد. اسمی بهتر از این نمی‌شد برایش انتخاب کرد—مادرم همیشه به ما بهترین مکان و بهترین محبت را حین بازگشت به خانه نشان داده است.»

ناسا اواخر آذر ماه در قراردادی ارزشمند با بلو اوریجین مجوز استفاده از راکت نیو گلن در مأموریت‌های فضایی آینده شامل پرتاب ماهواره و مأموریت‌های سیاره‌ای را صادر کرد. قرار است این راکت سال ۲۰۲۱ برای اولین بار از دماغه «کیپ کاناورال» پرتاب شده و مرحله اول آن پس از جدایی روی کشتی جدید در اقیانوس اطلس فرود آید.

اسپیس اکس نیز به روش مشابهی مرحله اول راکت‌های خود را مهار می‌کند. این شرکت از دو کشتی خودران که در اقیانوس اطلس مستقر می‌شوند مرحله اول راکت فالکن ۹ را پس از پرتاب‌ها مهار می‌کند. جالب است بدانید این دو کشتی برای ادای دین به «یان بنکس» نویسنده فقید رمان‌های علمی-تخیلی اهل اسکاتلند، Of Course I Still Love You و Just Read the Instructions نامگذاری شده‌اند.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا