گام دوم انقلاب پایه‌های اصلی جایزه جوان نوآور ماندگار است

نشست خبری جایزه جوان نوآور ماندگار، ویژه نشان شهید مصطفی موسوی دانشجوی شهید مدافع حرم واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی روز چهارشنبه در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

پروین داداندیش رییس دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب در این نشست با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و آرمان های آن گفت: انقلاب اسلامی ایران در زمانی که به وقوع پیوست، به عنوان یکی از پنج انقلاب تحول آفرین شناخته شد. انحصار این انقلاب به دلیل رویکرد فرهنگی آن است و رهبر این انقلاب مرجع عالیقدر شیعه بود.

داداندیش افزود: در بحث فرهنگی به بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب رجوع می کنم. این بیانیه را خودشان نوشته اند و مانند منشوری برای دهه پنجم انقلاب است که ایشان برای آینده توصیه و برنامه هایی دارند و فصل جدید حیات اسلامی را با توصیه ها تبیین می کنند.

مسوول جایزه جوان نوآور ماندگار نشان شهید موسوی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه دستاوردهای انقلاب را مطرح می کنند، به مردم و جوانان خطابه ای دارند و تاکید می کنند جوانان قدر خود را بدانند.

داداندیش گفت: بر اساس این توصیه ها باید فکر کنیم چه کاری برای رسالت خود در دانشگاه می توانیم انجام دهیم و باید چه اقدامی داشت که یک قدم به تحقق یافتن بیانات ایشان کمک کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، با اشاره به جوانان شهید همچون مصطفی موسوی جوانترین شهید مدافع حرم تاکید کرد: ما باید قدر این جوانان را بدانیم چرا که همه چیز خود را می گذارند و خود را فدای آرمان ها و رهبری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در دهه سوم انقلاب، جریان مبارزه با داعش به رهبری سرداران سپاه انقلاب اسلامی ایران از جمله شهید سردار سلیمانی و هدایت مقام معظم رهبری را داشتیم که البته این جریان هم با هدایت و همراهی جوانان انقلابی همراه شد.

داداندیش ادامه داد: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مفتخر است تعداد زیادی دانشجوی مدافع حرم دارد و شهید مصطفی موسوی هم دانشجوی رشته مکانیک واحد تهران غرب بود.

وی گفت: شهید موسوی علاقه مند به کتاب بود و در دبیرستان با دانش آموزان دیگر همکاری می کرد و زیردریایی ساخته بود. بنابراین برای معرفی الگوهای جوان، تاثیرگذار و آگاه به جامعه، «جایزه جوان نوآور ماندگار» طراحی شد.

مسوول جایزه جوان نوآور ماندگار نشان شهید موسوی اظهار داشت: طراحی این جایزه برای نوآوری اجتماعی، بی بدیل بوده و این جایزه تاکنون سابقه ای در کشور و سایر کشورها نداشته است.

وی افزود: این جایزه با رویکرد نوآوری اجتماعی و نشان شهید موسوی، جوانانی را از کل کشور شناسایی می کند تا به دیگر جوانان هم امید دهد.

داداندیش گفت: با توجه به پیشنهاد امین پیرمحمدزاده استاد واحد تهران غرب، این جایزه و جایزه هایی که در این راستا بود، بررسی شدند. در این زمینه نشستی با مسوولان کشوری همچنین ۲۰ نهاد و وزارتخانه برگزار و جایزه مطرح شد که مورد تایید قریب به اتفاق اعضای این نشست قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جایزه یادشده اهداف متفاوتی دارد، گفت: پایه های اصلی جایزه بر اساس گام دوم انقلاب همچنین حرکت انقلابی و تاثیرگذار شهید سلیمانی بنا شده است.

داداندیش به حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از این جایزه اشاره کرد و افزود: صندوق نوآوری و شکوفای امسال این جایزه را بر عهده گرفت.

وی افزود: در جریان اعطای این جایزه، به دنبال شناسایی جوانان هستیم تا اخبار این جایزه به گوش آنها برسد و در فراخوان آن شرکت کنند. در سطح استان ها نفرات برتر شناسایی و سپس در مرحله نهایی به رقابت می پردازند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا