نوع جدید ویروس کرونا بیماری شدیدتری ایجاد نمی‌کند

این در حالی است که محققان می گویند نوع جدید ویروس کرونا که در انگلیس پیدا شده، سریع تر از سایر گونه ها می تواند انتقال یابد.

نوع جدید این ویروس در اواسط ماه دسامبر (آذرماه) در انگلیس کشف و باعث شد که سایر کشورها محدودیت هایی را در زمینه حمل و نقل به این کشور اعمال کنند. چند کشور دیگر نیز از کشف این گونه جدید در کشور خود خبر داده اند.

محققان سرویس سلامت همگانی انگلیس در این مطالعه هزار و ۷۶۹ فرد آلوده به این گونه جدید ویروس کرونا را با هزار و ۷۶۹ فرد مبتلا به گونه ای از ویروس کرونا که محققان آن را «نوع وحشی» می خوانند، مقایسه کردند.

اعضای این دو گروه از لحاظ سن، جنسیت،  محل سکونت و زمان آزمایش یکسان بودند. به گفته محققان از هر ۴۲ نفری که در بیمارستان بستری شدند، ۱۶ نفر به گونه جدید ویروس کرونا و ۲۶ نفر به گونه وحشی این ویروس مبتلا بودند.

در گزارش نهایی این مطالعه آمده است: بررسی اولیه ناشی از مطالعه کوهورت نشان می دهد که هیچ تفاوت آماری معنی داری در میزان بستری شدن در بیمارستان و میزان مرگ و میر میان موارد مبتلا به گونه جدید ویروس کرونا و موارد مبتلا به نوع وحشی این ویروس وجود ندارد.  

براساس این گزارش، همچنین هیچ تفاوت معناداری در احتمال ابتلا به عفونت مجدد با نوع جدید در مقایسه با سایر انواع این ویروس وجود ندارد اما این گزارش تاکید می کند که قدرت سرایت گونه جدید کرونا در مقایسه با سایر گونه ها به مراتب بیشتر است.

اندرو هیوارد یک متخصص برجسته اپیدمیولوژی که به دولت انگلیس مشاوره می دهد روز گذشته (سه شنبه)   هشدار داد که اگر دولت اقدامات سخت گیرانه تری علیه این گونه مسری تر ویروس کرونا انجام ندهد، این کشور طی هفته های آینده با «فاجعه» مواجه می شود.

انگلیس روز گذشته ۵۳ هزار و ۱۳۵ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش داد که این میزان بالاترین شمار ابتلا به این کشور از زمان آغاز آزمایش های دسته جمعی در اواسط سال ۲۰۲۰ محسوب می شود.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قرار دادن بیشتر مناطق این کشور را در بالاترین سطح محدودیت ها که به محدودیت های سطح چهار معروف است، مورد تایید قرار داده است.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا