فراخوان جایزه صلح فلیکس هوفویت بوینی منتشر شد

جایزه صلح فلیکس هوفویت-بوینی با هدف قدردانی از شخصیت‌ها، نهادها یا مؤسساتی است که نقش مهم و برجسته‌ای در ترویج، دستیابی و پاسداشت صلح، دموکراسی و حقوق بشر- در راستای منشور سازمان ملل و اساسنامه یونسکو- داشته‌اند، فراخوان داد.

برگزیدگان از بین افراد یا مؤسسه‌هایی انتخاب می شوند که به واسطه نقش ویژه‌ در ترویج صلح، مردم‌سالاری و حقوق بشر به شهرت رسیده‌اند. نامزدهای این جایزه، باید به حقوق بشر متعهد و برای ترویج فرهنگ صلح-فارغ از ملاحظات سیاسی، اخلاقی و مذهبی- تلاش کرده باشند.

این جایزه به نام فلیکس هوفویت-بوینی حاکم درگذشته و سابق ساحل عاج است. وی از زمان استقلال ساحل عاج در سال ۱۹۶۰ تا زمان مرگش در سال ۱۹۹۳ حاکم این کشور بود. حامی مالی این جایزه عبدو دیوف، رئیس جمهور پیشین سنگال و حامی معنوی آن، هنری کنان بدی، رئیس جمهور پیشین ساحل عاج است.

این جایزه شامل یک هدیه نقدی برابر با ۱۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا، یک مدال طلا و یک دیپلم صلح است که هر سال به یک یا حداکثر سه نفر از واجدین شرایط که صلاحیت آنها از سوی هیئت بین‌المللی داوران تایید شده باشد، اعطا می شود.

متقاضیان باید با توجه به اطلاعات و شرایط لازم، جهت ارسال درخواست خود، به دبیرخانه جایزه به نشانی PrixFHB@unesco.org  ایمیل ارسال کنند. مهلت ارسال درخواست ها ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا