٩ دی روز تجدید عهد با حکمت و صلابت رهبری الهی است

در این بیانیه که به مناسبت ۹ دی ماه صادر شد، آمده است: تاریخ ایران اسلامی سرشار از روزهای پرشور و خروش بوده است و مردم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین پشتیبان و پاسدار انقلاب و ارزش‌های آن بوده‌اند.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: سال ۱۳۸۸ در حالی که  انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت بالا برگزار شده بود، برخی بی‌اعتنا به قوانین کشور و ظرفیت‌های‌ حقوقی برای پاسخگویی به اعتراضات، ماه‌ها کشور را درگیر فتنه‌گری خود کرده و مشکلات و خسارات عدیده‌ای را به بار آوردند که نا امنی اجتماعی فراوانی را برای مردم به‌وجود آورد و امنیت ملی کشور را به مخاطره انداختند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: حامیان فتنه بدون توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و دلسوزان کشور و با دروغ بزرگ تقلب در انتخابات در دام طراحی شده از جانب زخم خوردگان از انقلاب و مردم ایران حرکت کرده و همراه با دشمنان قسم خورده کشور موجبات خشنودی ایشان را فراهم کردند که این اقدامات مستبدانه فتنه‌گران دل مردم دلسوز، متدین و انقلابی را خون و آرامش خاطر همگان را مختل کرد.

در این بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: اوج این جسارت و بی‌شرمی زمانی رقم خورد که مردم عاشق حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در روز عاشورا مشغول عزاداری بودند و اغتشاشگران و فتنه‌گران با حرمت‌شکنی به ساحت مقدس ایشان روی دیگر خود را نیز نشان دادند و مردمی که با عشق به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طاغوت ستمشاهی را شکست داده و در دفاع مقدس نیز با همین روحیه در مقابل دشمنان ایستادگی کرده بودند به خروش آمده و در راهپیمایی عظیم و تاریخی ۹ دی به فتنه و اغتشاش خاتمه دادند.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از بیانیه ۹ دی ماه تاکید کرد: ۹دی، روز تجدید عهد با حکمت، دوراندیشی، سلامت و صلابت رهبری الهی است که جز برای رضای خدا سخن نمی گوید و اراده و گام های او برای حمایت از تمامیت جمهوری اسلامی ایران و تامین منافع عمومی مردم و استقرار جامعه اسلامی است.

در این بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با گرامی‌داشت ۹ دی، روز بصیرت و میثاق با ولایت و تجدید بیعت با رهبر حکیم انقلاب، همه فرهیختگان را به بازخوانی ابعاد حماسه ۹ دی دعوت و تأکید کرد به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های ایثارگران با حضور مستحکم مردم در مقابل دشمنان، ایران اسلامی مسیر پیشرفت را محکم و استوار خواهد برداشت.

خلق حماسه ۹ دی‌ماه ملت قهرمان ایران در سال ۱۳۸۸ در لبیک به ‌فرمان رهبر معظم انقلاب در تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب شکل گرفت.

روز ۹ دی در تقویم ایران با عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا