ربات شارژ خودروهای برقی سال آینده می آید

به گزارش سیناپرس به نقل از دیلی میل، این ربات تمام خودکار برای پارکینگ ها مانند گاراژهای زیرزمین ساخته شده و قرار است از سال آینده وارد بازار شود. ربات خودکار مجهز به یک بسته باتری یدکی را برای خودروی پارک شده در خود ذخیره دارد که پس از باز کردن دریچه سوکت شارژ، به برق خودرو متصل شده و پس از اتمام شارژ از آن جدا می شود.
این نمونه ربات براساس طرح تأیید شده سال 2019 ساخته شده و دارای دو چشم چشمک زن بزرگ و بینی R2-D2 است. «توماس شمال»، مدیرعال فولکس واگن می گوید: این زیرساخت شارژ همراه که همه جا قابلیت حاضر بودن دارد، یک عامل کلیدی در موفقیت حمل و نقل برقی به شمار می رود.
وقتی خودروی برقی در مکان موردنظر پارک کرد، کاربر، ربات فولکس واگن را از طریق یک اپلیکیشن فعال می کند. سپس این دستگاه متحرک به یک باتری متصل شده و به سمت آن حرکت می کند. تمام فرآیند شارژ خودروی برقی بدون دخالت انسان انجام می شود و در یک لحظه هم قادر به شارژ چند خودرو به طور همزمان است.
به گزارش سیناپرس، زمانی که خودرو به طور کامل شارژ می شود، ربات به طور مستقل ذخیره انرژی متحرک را جمع می کند و آن را به ایستگاه شارژ مرکزی می برد. ایجاد چنین زیرساختی برای شارژ کارآمد خودروهای برقی، کاری اساسی است که کل این بخش را به چالش می کشد.
مدیرعامل این کمپانی معتقد است که در این شرکت به دنبال ابداع راه حل هایی هستیم که بتوانیم مانع از اقدامات هزینه بر شویم. ربات شارژ متحرک و ایستگاه شارژ سریع انعطاف پذیری که به تازگی تولید شده دو راه از این راهکارها محسوب می شوند.
این ربات قرار است در سال 2021 رونمایی شود اما به گفته کمپانی فولکس واگن، نمونه موفق این ربات تولید شده و در حال حاضر قرار است به طور کامل مراحل تولید انبوه آن در دستور کار قرار گیرد.
گام بعدی این کمپانی، تولید اپلیکیشن همراهی است که فرآیند شارژ خودکار را تسهیل می کند. آنها تنها روی نیازهای مشتریان تمرکز نمی کندد بلکه هدف اصلی، رفع نیاز خودروهای برقی در دنیاست و قابلیت های اقتصادی آن را هم در نظر می گیرند.

مترجم: پروانه غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا