قیمت ایمپلنت دندان درجه یک چقدر است؟

 همانطور که میدانید در صورتی که در لبخند شما شکافی یا جای خالی دندانی ایجاد شده باشد  میتواند به صورت کاملا مستقیم بر زیبایی و اعتماد به نفس شما تاثیر گذار باشد و باعث دور شدن شما از محیط اجتماعی باشد. علاوه بر این مشکلات در صورتی که جای خالی دندان خود را پر نکنید مشکلاتی چون جا به جا شدن دندان‌ها، وخیم شدن استخوان، وخیم شدن لثه، تغییر شکل صورت و تحلیل لثه برای شما پیش می‌آید. پس بهتر است هر چه سریعتر به فکر پر کردن جای خالی دندان خود باشید. روش‌های گوناگونی برای این امر وجود دارد که توصیه کلینیک دندانپزشکی روشا استفاده از روش کاشت ایمپلنت دندان است. ممکن است شما هم صحبت‌هایی در رابطه با قیمت ایمپلنت دندان شنیده باشید.

اما بهتر است به این نکته دقت کنید که روش ایمپلنت دندان دارای طول عمربسیار بالاتری نسبت به دیگر روش‌های مشابه خود دارد و در بلند مدت این مبلغی که شما هزینه میکنید بسیار مقرون به صرفه است. البته قیمت ایمپلنت دندان نیز با توجه به نوع ایمپلنت، کشور سازنده ایمپلنت، برند ایمپلنت و دستمزد پزشک میتواند متفاوت باشد.

امروزه از ایمپلنت‌های کره‌ای در ایران به دلایل مختلفی چون قیمت ایمپلنت کره‌ای و پشتیبانی از قطعات بسیار رایج شده است.
بیش از 95 درصد افراد گزینه مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان هستند اما  برخی از  افراد نمیتوانند کاندید خوبی  برای کاشت ایمپلنت دندان باشند زیرا برای کاشت ایمپلنت دندان نیاز به استخوان فک با تراکم و کیفیت بالایی است تا پروسه جوش خوردن ایمپلنت و استخوان فک به خوبی و مستحکم انجام شود.

اجزای ایمپلنت دندان

 فرآیند کاشت ایمپلنت دندان از سه بخش مختلفی تشکیل شده است:
•    پایه ایمپلنت دندان: این بخش مهم‌ترین بخش ایمپلنت است که شبیه به یک پیچ است و باید درون استخوان فک قرار داده شود و به آن زمان دهید تا کاملا با استخوان فک جوش خورده و در جای خود مستحکم شود. این بخش همانند ریشه دندان طبیعی عمل میکند و جوش خوردن آن ممکن است 3 تا 6 ماه زمان نیاز داشه باشد.
•    تاج مصنوعی دندان: ای بخش تکمیل کننده فرآیند کاشت ایمپلنت دندان است. تاج دندان اغلب از جنس سرامیک ساخته میشود و رنگی کاملا مشابه دندان‌های مجاور خود دارد. البته این بخش پس از جوش خوردن کامل ایمپلنت با استخوان فک نصب میشود.

 •   اتصال دهنده یا اباتمنت: از این بخش برای اطمینان حاصل کردن بابت پیوند تاج دندان به پایه ایمپلنت استفاده میکنند. اباتمنت‌ها معمولا دارای شکل ظاهری شش ضلعی یا هشت ضلعی هستند.

•    چه افرادی نمیتوانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند؟
•    10 عاملی که باعث موفقیت در کاشت ایمپلنت دندان میشود.
•    مراقبت‌های بعد از ایمپلنت
•    بهترین نوع ایمپلنت
•    عوامل تاثیر گذار بر  شکست ایمپلنت چیست؟

چه افرادی نمیتوانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند؟

همانطور که گفتیم درصد بسیار کمی از افراد نمیتوانند گزینه مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان باشند این افراد عبارتند از:
•    افرادی که بیش از حد از سیگار و دخانیات استفاده میکنند.
•    افرادی که دارای دیابت کنترل نشده هستند و اقدامی برای کنترل آن اتجام نداده‌اند.
•    افرادی که دچار اختلالات و ضعف در سیستم ایمنی بدن خود هستند و داروهایی مصرف میکنند که مرتبط با این بیماری است.
•    افرادی که دارای پوکی استخوان شدید هستند و یا از داروهایی که حاوی بیس فسفونات هست استفاده میکنند.
البته شما نمیتوانید متوجه شوید آیا دقیقا گزینه مناسبی هستید یا خیر و باید ابتدا به متخصص ایمپلنت مراجعه کنید تا پس از انجام رادیوگرافی و آزمایشات لازم تعیین کند میتوانید از این روش استفاده کنید یا خیر؟ زیرا برخی از مشکلات امروزه قابل حل بوده مانند مشکلات استخوانی که با پیوند استخوان و لیفت سینوس حل میشود.
 10 عاملی که باعث موفقیت در کاشت ایمپلنت دندان میشود.
زمانی که بیمار تصمیم به انجام ایمپلنت دندان میگیرد ابتدا باید دهان و دندان او توسط پزشک بررسی شود در صورتی که دارای سلامت عمومی خوبی باشد، میزان کیفیت و کمیت استخوان فک او مناسب باشد و بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کند میتواند بزرگترین عامل موفقیت کاشت ایمپلنت دندان خود شود.

 10 عامل مهمی که میتواند بر موفقیت کاشت ایمپلنت شما تاثیر بگذارد عبارت است از :

1.    سلامت لثه بیمار
2.    بالا بودن تراکم استخوان و کیفیت استخوان فک
3.    عدم استعمال سیگار و دخانیات
4.    رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان با استفاده از مسواک، نخ دندان و دهان شویه
5.    نداشتن بیماری‌های خاص
6.    عدم استفاده از داروهای خاص مخصوصا داروهایی حاوی بیس فسفونات
7.    عدم انجام پرتو درمانی و شیمی درمانی کمتر از 6 ماه گذشته
8.    موقعیت مکانی قرار گرفتن ایمپلنت، نوع پوشش ایمپلنت مورد استفاده و ابعاد ایمپلنت استفاده شده
9.    میزان مهارت و تجربه پزشک
10.    نوع بارگذاری ایمپلنت دندان

مراقبت‌ های بعد از ایمپلنت دندان

بعد از ایمپلنت دندان چکار کنیم ؟ بعد از ایمپلنت دندان چی بخوریم ؟

کار اصلی شما زمانی آغاز میشود که ایمپلنت دندانی درون استخوان فک شما کاشته شود. زیرا درصد بسیار زیادی طول عمر ایمپلنت و میزان موفقیت در کاشت آن به مراقبت شما بستگی دارد. مخصوصا برای افرادی که از بالا بودن قیمت ایمپلنت دندان صحبت میکنند باید بدانند مراقبت آن‌ها تاثیر بسزایی در طول عمر و طول عمر بالای ایمپلنت تاثیر مستقیمی بر به صرفه بودن قیمت ایمپلنت دندان دارد.  البته جای نگرانی نیست و میتوانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی روشا از شرایط اقساطی قیمت ایمپلنت دندان بهره ببرید.

مراقبت‌هایی که بعد از کاشت ایمپلنت ضروری است عبارت است از:

•    عدم استعمال سیگار و هرگونه دخانیات
•    استفاده روزانه دو مرتبه از دهانشویه حاوی فلوراید
•    استفاده از مواد غذایی کاملا رقیق
•    عدم استفاده از نوشیدنی‌های داغ
•    استفاده از مواد غذایی که دارای کلسیم کافی باشند.
•    استفاده از نخ دندان مخصوص ایمپلنت دندان
•    عدم انجام فعالیت‌های بدنی شدید و جابه جایی وسایل سنگین

بهترین نوع ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌ ها دارای انواع مختلف تیتانیومی و زیرکونیایی هستند که توسط کشورهای مختلفی و کمپانی های متفاوتی ساخته میشوند. ایمپلنت‌ها دارای درجه بندی هستند که ایمپلنت‌های اروپایی و آمریکایی درجه یک هستند و البته قیمت بسیار بالایی نیز دارند. اما امروزه ایمپلنت‌های کره‌ای با کیفیتی عالی ارائه میشوند و گاهی با برخی از برندهای مطرح رقابت میکنند . و البته بزرگترین مزیت آنها قیمت ایمپلنت کره‌ای است که معقول‌تر بوده و نگرانی بسیاری از افراد را برای استفاده از این روش برای پر کردن جای خالی دندان رفع کرده است.

عوامل تاثیر گذار بر شکست ایمپلنت چیست؟

دو عامل بسیار مهم وجود دارد که باعث ایجاد شکست ایمپلنت میشوند. این دو عامل عبارتند از: پری ایمپلنتیت و استئواینتگریشن. البته عوامل دیگری نیز وجود دارند که میتوانند بر شکست ایمپلنت تاثیر گذار باشند همچون:
•    دیابت کنترل نشده در افراد
•    بیماری‌های لثه‌ای
•    کافی نبودم تراکم و کیفیت استخوان فک
•    کوچک بودن فک بیمار
•    رعایت نادرست و مراقبت نکردن از بهداشت دهان و دندان فرد
•    مصرف بیش از حد دخانیات و برخی داروهای خاص که حاوی بیش فسفونات باشد.
•    جایگذاری ضعیف ایمپلنت دندان و یا موقعیت مکانی نادرست ایمپلنت دندان
•    بیماری‌هایی چون دندان قروچه، بیماری خود ایمنی، پوکی استخوان و سرطان

ممکن است ایمپلنت شما در دو مرحل دچار شکست شود و بدن شما آن را پس بزند. مرحله اول احتمالی تقریبا 3 الی 4 ماه پس از جراحی کاشت ایمپلنت است که عواملی چون: خونرسانی بسیار ضعیف در اطراف ناحیه ایمپلنت، وجود عفونتهای قبلی در دهان، جا به جا شدن و تعویض ایمپلنت و ضعیف بودن ایمنی عمومی بدن بیمار است. مرحله دوم احتمالی تقریبا پس از 1 الی 10 سال است که عوامل زیادی میتواند بر شکست آن تاثیر گذارد و این عوامل عبارتند از: کاهش بافت لثه بیمار، تابیده شدن اشعه به ناحیه گردن و سر بیمار، نوشیدن و میل کردن مواد غذایی که تاثیر منفی بر ایمپلنت دارد، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان و ابتلا به عفونت.

ویروس کرونا و دندانپزشکی روشا

کلینیک دندانپزشکی روشا در جنت آباد مفتخر است که با همکاری با بهترین برند های ایمپلنت دندان در ایران و بهره مندی از متخصصین مجرب بالاترین نرخ موفقیت در ایمپلنت دندان را دارد و آماده خدمت رسانی در بهترین شرایط می باشد.
در کیلینیک دندانپزشکی روشا بهترین لوازم و متریال دندانپزشکی استفاده می شود. این مجموعه بصورت کامل بهداشتی می باشد و تمامی پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت به جهت مقابله با ویروس کرونا رعایت می شود و روزانه ضدعفونی کامل در کلینیک انجام می شود. برای مراجعه به این مرکز و ویزیت و مشاوره رایگان با متخصص کافیست با شماره تلفن 02144624156 و یا با شماره همراه 09307777221 از طریق واتس آپ، تلگرام یا تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا