جای لوازم‌ خانگی در صنایع دانش‌بنیان کشور خالی است

پیمان صالحی روز دوشنبه در جریان بازدید از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: لوازم‌خانگی از جمله حوزه‌هایی است که از فرصت تحریم‌ها به خوبی استفاده کرده و امروز به رشد خوبی رسیده است.

وی اظهار داشت: یکی از پیشنهادهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای فعالان صنعت لوازم‌خانگی این است که با توجه به ورود آنها به حوزه‌های طراحی و ساخت، بسیاری از آنها می‌توانند مجوز شرکت دانش‌بنیان اخذ کنند.

صالحی خاطرنشان‌کرد: در این صورت شرکت‌های لوازم‌خانگی، زیر مجموعه‌ها و شرکت‌های تابعه آنها می‌توانند از امتیازات و حمایت‌هایی از جمله امتیازاتی برای تخصیص ارز، رفع مشکلات گمرکی، مجوزها و غیره بهره‌مند شوند.

این مقام مسوول با اشاره به وجود پنج هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان ذیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خاطرنشان‌کرد: در صورتی که صنایع لوازم خانگی نیازمندی خاصی داشته باشند، با انجام یک فراخوان از سوی این معاونت به شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام خواهد شد تا مخاطب خود را برای ساخت نیاز شان پیدا کنند.

وی ضرورت تشکیل کانون های دانش- صنعت- بازار را یادآور شد و گفت: فرمان اجرایی کار در این کانون‌ها در دستان بخش خصوصی است و در حوزه‌هایی که قادر به ایجاد ارزش افزوده است، تشکیل می‌شود.

صالحی با اشاره به تشکیل این کانون در عرصه‌هایی همچون فرش، پسته، مترو و غیره پیشنهاد کرد که این کانون‌ها در عرصه صنعت لوازم‌خانگی نیز فعال شود که از این محل، کمک‌های زیادی به صنعتگران و تولیدکنندگان خواهد شد.

 درخشش تولیدکنندگان با وجود تحریم‌ها

عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران نیز در دیدار از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه امسال با شعار "درخشش تولید در کشاکش تحریم" برگزار شده و با توجه به مشکلات متعدد فراروی تولیدکنندگان از جمله خروج برندهای خارجی از کشورمان، مواد اولیه و همچنین مشکلات تخصیص ارز، تولیدکنندگان اقدامات خوبی داشته اند و تولیدات جدیدی ارائه دادند.

وی یادآور شد: انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران با بیش از ۲۵۰ واحد تولیدی عضو اعم از تولیدکنندگان و قطعه‌سازان، بزرگترین تشکل صنفی کشور است که به تازگی دپارتمان قطعه‌سازی آن در راستای پیوند هرچه بیشتر قطعه‌سازان با تولیدکنندگان و رفع نیازهای تولید ایجاد شده است.

هاشمی گفت: در نمایشگاه امسال که بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی است، ۱۷۶ واحد تولیدی و صنعتی در متراژی به وسعت بیش از ۱۶ هزار متر مربع حضور دارند.

بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی امروز دوشنبه (هشتم دی‌ماه) پایان می یابد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا