فناور برتر سال ۹۹ درگذشت

دکتر امیرمنصور پزشک، متولد سال ۱۳۳۴ و دارای مدرک کارشناسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود. او مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای خود را در دانشگاه پیر و ماری کوری پاریس گذرانده بود.

وی از سال ۱۳۶۵، به عضویت هیئت علمی پژوهشکده الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف درآمده بود و از سال ۱۳۸۴ مدیر هسته‌ی الکترونیک پیشرفته این دانشگاه بود.

متن پیام تسلیت دانشگاه صنعتی شریف به شرح زیر است:

"بدین‌وسیله درگذشت استاد و محقق فرهیخته، عضو هیأت علمی پژوهشکده الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف و فنّاور برتر کشور در سال ۱۳۹۹ ، مرحوم دکتر امیرمنصور پزشک را به جامعه دانشگاهی و تحقیقاتی کشور و خانواده دانشگاه صنعتی شریف تسلیت عرض می‌نماید.

دکتر پزشک بیش از ۳۰ سال برای اعتلای دانش و فناوری در کشور در حوزه‌های مختلف مهندسی برق تلاش کردند و دانشجویان بسیاری را پرورش دادند. ایشان به واسطه ایجاد فناوری‌های کلیدی متعدد در حوزه مهندسی برق و انجام پروژه‌های ماندگار و مهم صنعتی در کشور بارها به عنوان محقق برگزیده توسط مراجع مختلف انتخاب گردیدند و مورد تقدیر قرار گرفتند. دکتر امیر منصور پزشک در سال ۱۳۹۹ و حدود ۱۰ روز قبل از رحلت خود در بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور که با حضور مسئولان مختلف سیاسی کشور از جمله معاون اول رئیس جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد به عنوان فناور برگزیده کشوری معرفی شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

امیر منصور پزشک با از خود گذشتگی کم نظیر، بخش اعظم عمر، زندگی و سرمایه خود را در راه اهداف علمی خود و دانشگاه صرف کردند و سال‌های متمادی برای اعتلای فناوری پیشرفته در کشور زحمت کشیدند. ایشان در اوج کسالت، باز هم انگیزه و اشتیاق بالایی برای انجام کارهای علمی داشتند و هرگز از تلاش و فعالیت برای حفظ و ارتقای توانمندی پژوهشی منتهی به محصول ارزشمندی که در دانشگاه و کشور ایجاد نموده بودند، باز نایستادند.
سرانجام، این مرد بزرگ پس از سال‌ها تحمل بیماری، در هفتم دی ماه ۱۳۹۹ جان به جان آفرین تقدیم کرد و از زمین فانی به سرای باقی شتافت. دکتر پزشک با فراق خود برای اطرافیان و همکارانش تنهایی جانکاه و اندوه فراوان، اما افتخاری بزرگ و پیروانی توانا و متعهد به جا گذاشت."

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا