الگوبرداری از رویه سردار سلیمانی برای حل مشکلات کشور توسط نخبگان

دکتر حسن سالاریه در گفتگو با مهر گفت: سردار سلیمانی فردی بود که در برهه ای از زمان در سوریه و عراق با بسیج تمام امکانات و ظرفیتهای مردمی و با رهبری و هدایت دقیق آنها به سمت حل مشکل، اقداماتی را به انجام رساند تا  معضل ایجاد شده توسط تروریست ها را برطرف کند.

به گفته وی، سردار سلیمانی به واسطه این ظرفیتها، توانست آشوب ها را ریشه کن کند. ما باید از این روش الگو بگیریم و مشکلاتی که در حوزه های مختلف همچون اقتصادی، فناوری، صنعتی، فرهنگی و … در کشور داریم را با استفاده از ظرفیت بالایی که در نیروی انسانی داریم حل کنیم.

به گفته سالاریه، بسیج و مدیریت درست ظرفیت های انسانی به ویژه دانشجویی کشور و فارغ التحصیلان برای حل مسائل و مشکلات کشور می تواند یک الگوبرداری صحیح از روش سردار سلیمانی باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما اکنون ظرفیتهای خوبی در دانشگاهها برای حل مشکلات داریم، گفت: این ظرفیتها در دانشگاهها، پژوهشگاهها و حوزه های علمیه و … دیده می شود ولی ما در کل شاید حتی ۱۰ درصد ظرفیتهای انسانی مستعد خود را به درستی استفاده نکرده ایم.

به گفته معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان، برای غلبه بر مسائل و مشکلات باید از این نخبگان و استعدادهای برتر بهره ببریم. در اصل انتقام سخت  چیزی نیست جز اینکه از ظرفیتهای ارزشمند نیروی انسانی در کشور برای رفع مشکلات داخل کشور اعم از اقتصادی، اجتماعی، دانش و فناوری وغیره بهره ببریم.

وی تاکید کرد: دشمن همواره در صدد است که با آشوب منطقه به جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند و ما می توانیم با بسیج و مدیریت ظرفیتهای علمی و فناوری و برنامه ریزی های دقیق مشکلات داخلی را که گاهی اوقات مانند یک آشوب داخلی به کشور لطمه می زند را نیز سرکوب کنیم.

سالاریه خاطر نشان کرد: در کشور ما مسائل و مشکلاتی وجود دارد که یا ریشه کن نشده اند یا روند حل آنها سیری طولانی به خود گرفته از این رو  در بنیاد ملی نخبگان سعی داریم که با سوق دادن استعدادهای برتر دانشجویی و فارغ التحصیلان برتر به حل این مسائل در رفع مشکلات  کمک کنیم، و برای این مهم از تمام دستگاه ها و نهادهای فناوری و اجرایی در کشور کمک بگیریم.

وی ادامه داد: برنامه هایی نظیر حمایت از تشکیل هسته های دانشجویی پژوهشی (طرح شهید احمدی روشن بنیاد ملی نخبگان)، یا حمایت از رویدادهای رقابتی مساله محور (طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان) که با همکاری و مساعدت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرا می شود از این دست برنامه‌ها هستند. این یکی از ابعاد اصلی انتقام سخت در حوزه علم و فناوری است.

سپردن مشکلات به بدنه علمی کشور

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اهمیت اولویت بندی و سپردن مشکلات به بدنه علمی کشور گفت: رسالت اصلی ما است که در این زمینه قدم برداریم تا به پیروزی برسیم؛ مسیر پیروزی سخت و طولانی است اما نباید تسلیم شد.

وی گفت: ما جمعیت جوان و بسیار مستعدی داریم که باید در حین تحصیل با مسائل و نیازهای واقعی کشور آشنا بشوند و از طریق شرکت در هسته های پژوهشی که حول رفع این نیازها تشکیل می شوند، آموزش ببینند و یاد بگیرند که چگونه به صورت گروهی و اصولی برای حل این مسائل توان علمی خود را بکار بگیرند و به این خودباوری برسند که می توانند به دست خود و سخت کوشی و بدون اتکا و وابستگی به یک این مشکلات فائق بیایند.

وی گفت: این دانشجویان پس از فارغ التحصیلی انگیزه فراوانی خواهند داشت تا با ورود به عرصه های مختلف بر اساس رشته و توانایی خود به حل مسائل و مشکلات و نیازهای کشور در قالب شرکت های دانش بنیان، یا ورود به دستگاه‌های اجرایی و موسسات علمی و پژوهشی، بپردازند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا