تأسيس صندوق بين المللي توسعه كشاورزي

  • تأسيس صندوق بين المللي توسعه كشاورزي وابسته به سازمان ملل متحد

نخستين اقدام براي تأسيس صندوق بين‏ المللي توسعه كشاورزي در جريان كنفرانس جهاني خواربار در رُم ايتاليا در سال 1974م انجام يافت. در 29 دسامبر 1977م، با تصويب مجمع عمومي و شوراي اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل، بين‏المللي توسعه كشاوري صندوق موسوم به ايفاد، به عنوان يكي از كارگزاري‏هاي تخصصي سازمان ملل تأسيس گرديد.

از جمله اهداف ايفاد، مبارزه با گرسنگي و فقر روستاييان در كشورهاي در حال توسعه از طريق ارائه وام و كمك‏هاي بلاعوض به منظور رشد و توسعه امور كشاورزي در اين‏گونه كشورها عنوان شده است. منابع مالي اين صندوق توسط بانك جهاني، بانك‏هاي عمران منطقه‏ اي و ساير مؤسسات وابسته به سازمان ملل متحد و هم‏چنين كمك‏هاي داوطلبانه برخي كشورها، باز پرداخت وام‏ها و درآمد حاصل از سرمايه‏ گذاري ‏هاي صندوق تامين مي ‏شود.

مقر اين صندوق در شهر رم پايتخت ايتاليا است. اعضاي صندوق در سه دسته قرار گرفته‏اند: كشورهاي پيشرفته صنعتي، كشورهاي عضو اوپك و كشورهاي در حال توسعه. اين صندوق داراي يك شوراي حكام، يك هيأت مديره و رئيس دبيرخانه مي‏باشد و هيأت مديره صندوق مسئول عمليات كلي صندوق مي‏باشد.

  • آزمايش نخستین ماشين بخار

نخستین اتومبیل بیش از دو قرن پیش اختراع شد. سازندهٔ آن یک مهندس فرانسوی بود به‌نام ”ژوزف کونیو“ که در ارتش خدمت می‌کرد و تجربه زیادی در ساختن ابزارها و ماشین‌آلات داشت.

اتومبیل اختراعی او که اکنون در موزه نگهداری می‌شود، به‌منظور حمل‌ونقل توپ و ساز و برگ جنگی ساخته شده بود که دارای سه چرخ چوبی مانند چرخ‌های گاری بود. بدنه آن هم از چوب بود و در جلوی آن یک دیگ بزرگ فلزی قرار گرفته بود که در آن آب می‌ریختند و به‌وسیله ذغال‌سنگ بخارآب تولید می‌کردند و نیروی محرکه بخارآب اتومبیل را به حرکت درمی‌آورد. اما این اتومبیل ابتدائی حداکثر می‌توانست ساعتی ۴ کیلومتر حرکت کند و به‌علاوه چون آب موجود در دیگ آن به سرعت بخار می‌شد، هر ۱۵ دقیقه یک بار می‌بایست اتومبیل را متوقف کنند و در دیگ آن آب بریزند!

  •  تولد رونالد کوس

رونالد کوس متولد ۲۹ دسامبر ۱۹۱۰ بود. وی اقتصاددان و نویسنده اهل بریتانیا است که در سال ۱۹۹۱ موفق به دریافت جایزه نوبل اقتصاد شد..رونالد کوس در ۲ سپتامبر ۲۰۱۳ در سن ۱۰۲ سالگی درگذشت.

  • درگذشت لئوپولد کرونکر

لئوپولد کرونکر متولد ۷ دسامبر ۱۸۲۳بود. وی ریاضی‌دان و منطق‌دان آلمانی بود، او بر این باور بودکه حساب و آنالیز باید بر پایه ی عددهای درست بنا شوند. او در یک جمله معروف می‌گوید:خداوند عددهای درست را آفرید، همه چیزهای دیگر ساخته ی آدمی است. کرونکر از دانشجویان و دوستان قدیمی ارنست کومر بود. اهمیت کارهای او بیشتر در جبر و منطق ریاضی است. همچنین او از مخالفان سرسخت کانتور و از پیشگامان شهودگرایی ریاضی بود. برخی نمادها و معادله های ریاضی همچون دلتای کرونکر به نام او نامگذاری شده‌اند.وی ۲۹ دسامبر ۱۸۹۱ درگذشت.

  • درگذشت لئوپولد کرونکر

درگذشت لئوپولد کرونکرریاضی‌دان و منطق‌دان آلمانی متولد ۷ دسامبر ۱۸۲۳ بود.او بر این باور بود که حساب و آنالیز باید بر پایه عددهای درست بنا شود. او در یک جمله معروف می‌گوید:خداوند عددهای درست را آفرید، همه چیزهای دیگر ساخته آدمی است. کرونکر از دانشجویان و دوستان قدیمی ارنست کومر بود. اهمیت کارهای او بیشتر در جبر و منطق ریاضی است. همچنین او از مخالفان سرسخت کانتور و از پیشگامان شهودگرایی ریاضی بود. برخی نمادها و معادله های ریاضی همچون دلتای کرونکر به نام او نامگذاری شده‌اند. وی ۲۹ دسامبر ۱۸۹۱ درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا