ابتکار صندوق رفاه وزارت علوم برای پرداخت وام به دانشجویان ورودی جدید

الیاس معینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در این باره، اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید به صورت غیرحضوری انجام شده است و شاید تعدادی از آنها اطلاعی از نحوه دریافت وام های مورد نظر نداشته باشند.

وی افزود: صندوق رفاه دانشجویان با ارسال ۲ نامه به سازمان سنجش آموزش کشور، از این سازمان خواست تا اطلاعات تماس دانشجویان ورودی جدید را برای ارسال پیامک اطلاع رسانیِ نحوه دریافت وام در اختیارشان قرار گیرد.

به گفته معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، به منظور رفاه حال دانشجویان ورودی جدید و اطمینان خاطر از اینکه دانشجویان متقاضی، امکان ثبت نام برای دریافت وام داشته باشند امکان تمدید مهلت نام نویسی در وام ها وجود دارد.

معینی همچنین با اشاره به فرایند پرداخت وام های نیمسال نخست سال تحصیلی جاری، اظهار داشت: فرایند پرداخت وام ها شروع و بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد پرداخت شده است. بیشترین وام پرداخت شده به دانشجویان دکتری، شهریه، کمک هزینه تحصیلی و ضروری اختصاص دارد.

وی با یادآوری این نکته که وام کمک هزینه خرید لپ تاپ و موبایل در لیست وام های ضروری قرار دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته بر اساس پایشی که با سازمان امور دانشجویان انجام دادیم، بالای ۹۰ درصد دانشجویان گوشی اندروید دارند و وام های شرایط خاص در ایام کرونا برای کمک به خرید لوازم مورد نیاز تحصیل دانشجویان اختصاص می یابد.

امسال بر اساس مصوبه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وام های دانشجویی به پنج دسته ضروری، ویژه دکتری از منابع صندوق رفاه، ویژه دکتری از منابع بانک صندوق توسعه تعاون، مسکن و شهریه تقسیم می شود. فرایند ثبت نام وام های دانشجویی از ۱۵ مهرماه در پورتال صندوق رفاه آغاز شده است و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

جدول نرخ وام های سال تحصیلی جاری به این شرح است:

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا